Omdat de meeste mensen thuiswerken, ziet Stadshart Amstelveen meer mogelijkheden om op doordeweekse dagen het winkelcentrum te bezoeken. Consumenten worden daarom opgeroepen om inkopen voor de feestdagen zoveel mogelijk op tijd en doordeweeks te doen. “Shop op tijd, shop gespreid”, is dan ook de boodschap van Ben Verheijen, Shopping Centre Manager van Stadshart Amstelveen. Om iedereen bewust te maken van deze boodschap, wordt op maandag 16 november de bijbehorende campagne gelanceerd. De gemeente roept inwoners en bezoekers op ook bij andere winkelgebieden en winkels op de rustige tijden te winkelen.
“Shop op tijd, shop gespreid”
Naast de aangepaste parkeertarieven, zet het Stadshart ook andere middelen in om het winkelen doordeweeks en in de daluren aantrekkelijk te maken. Een druktemeter op de website laat zien wanneer het meestal druk of rustig is. Er zijn verschillende winacties waarbij bezoekers cadeaukaarten kunnen winnen en zelfs hun rekening betaald kan worden door een ‘mystery guest’. Ook de winkeliers hebben maatregelen genomen om drukte in de winkels te voorkomen. Zo verlengen enkele winkels hun openingstijden voor een betere spreiding. Voor meer informatie over de campagne, zie: www.stadshartamstelveen.nl
Wethouder Economische Zaken Floor Gordon: “Dat Stadshart Amstelveen zich zo actief inspant om het winkelend publiek tijdens de corona pandemie een prettige en veilige winkelervaring te geven, waarderen wij bijzonder. Als gemeente roepen we onze inwoners en bezoekers uit de regio op om in alle winkelgebieden rekening te houden met drukte en bij voorkeur op rustige momenten te winkelen. Op maandag tot en met donderdag overdag is het vaak veel rustiger. Is het toch te druk bij de winkel van uw keuze? Kom dan op een rustiger tijdstip terug. Veel van onze winkeliers hebben het zwaar dus help hen en doe uw inkopen voor de feestdagen lokaal.”
Een prettige winkelervaring staat voorop
Shopping Centre Manager Ben Verheijen vindt het belangrijk dat de consument zich ervan bewust is dat het dit jaar, meer dan ooit, van belang is om vroeg inkopen te doen: “Dit scheelt niet alleen last-minute stress voor de feestdagen, ook is het voor de bezoekers prettiger winkelen. Wij denken dat we met de campagne “Shop op tijd, shop gespreid” een bijdrage leveren aan het spreiden van bezoekers. Bijna alle winkels hebben hun feestcollecties al uitgestald en kijken er naar uit om alle bezoekers te voorzien in hun inkopen voor de feestdagen. Ook het Stadshart zelf is al prachtig versierd met feestverlichting en binnenkort ook met verlichte sprookjesfiguren langs de hele shoproute. Met meer dan 150 winkels gehuld in feestsfeer heeft het Stadshart voor elk wat wils om er thuis gezellige feestdagen van te maken. We werken er samen met onze winkeliers hard aan om ons winkelcentrum klaar te maken voor de feestdagen in deze bijzondere tijd en alles zo goed mogelijk te laten verlopen.”
Met de komst van het 1,5 uur gratis parkeren op maandag tot en met donderdag in de parkeergarages Stadsplein en Schouwburg, vervalt tijdelijk de 2 uur gratis parkeren voor Personal Shopping Card houders in de Schouwburggarage. De aangepaste parkeertarieven zullen voorlopig duren tot en met 31 december.
Reacties
Loading…