in

Asus en Nokia zijn de beste

In de Amsterdam Arena zijn op 13 juni jl. de resultaten van de door Computer!Totaal georganiseerde Brand Awareness Survey bekendgemaakt. Computerfabrikant Asus en winkelketen MyCom waren daarbij de grote favorieten.

Onder auspiciën van Computer!Totaal is dit voorjaar onder duizenden deelnemers voor de tiende keer de jaarlijkse Brand Awareness Survey uitgevoerd. In dit onderzoek geven gebruikers van digitale producten aan welke ICT-merken ze kennen en hoe ze deze merken beoordelen op een achttal kwaliteitskenmerken, variërend van kwaliteit en betrouwbaarheid tot prijs/kwaliteit-verhouding en innovatief vermogen. Het onderzoek geeft op deze wijze inzicht in de perceptie die computerconsumenten hebben bij een groot aantal ict-merken. Daarnaast toont het onderzoek aan welke factoren doorslaggevend zijn in het aankoopproces van digitale producten.

Dit jaar konden de deelnemers aan het onderzoek hun mening geven over meer dan 150 ict merken in twintig productcategorieën, variërend van desktop computer tot pda, mp3-speler of monitor. Op basis van de gecombineerde totaalscores in alle categorieën en merken is Asus, ondermeer producent van laptops en lcd-monitoren, dit jaar als best beoordeelde merk naar voren gekomen. Het bedrijf ontving de ‘Best ICT Brand Overall’-award. Daarnaast wisten ook Nokia, HP, Apple en Sony te scoren.

Pentablet oplossing voor muisarm?

Europa loopt warm voor Halo 3