in

BCC investeert fors in on- en offline service naar de klant

Met ingang van 21 november 2016 kunnen klanten van BCC hun witgoed-aankopen tot 22 uur (online) bestellen en de volgende dag laten bezorgen en installeren.

Deze service is één uit een reeks van nieuwe en verbeterde services die BCC onlangs heeft gelanceerd. Doel van deze operatie is om de klant nog beter te helpen in zijn keuze voor een product en hem in het daarop volgende leveringsproces volledig te ontzorgen.

Livechat
De wereld van consumentenelektronica wordt door het grote en brede aanbod en zich snel opvolgende innovaties steeds complexer. Veel consumenten oriënteren zich in eerste instantie op internet, maar vinden daar lang niet altijd het antwoord dat op hun persoonlijke situatie van toepassing is. BCC helpt daarom de consument in het oriëntatieproces met een unieke service: Livechat. Met BCC Livechat brengt BCC de consument via bcc.nl direct in contact met de deskundige, gecertificeerde productspecialisten uit de 73 BCC-winkels (dus geen call center!). Op deze manier is BCC als enige in staat de consument online van gedegen, persoonlijk advies te voorzien. BCC brengt de wereld van online en winkel weer dichter bij elkaar, wat uniek is in Nederland. De kennis van onze specialisten in de winkel thuis live op je scherm. BCC Livechat is in oktober gelanceerd en roept zowel vanuit consumentenzijde als vanuit de productspecialisten zeer positieve reacties op.

Bezorging en installatie
BCC was één van de eerste elektronica-retailers met een eigen bezorg- en installatieservice voor witgoed en grote televisies. Met deze service is de keten verkoop – bezorging – installatie geborgd binnen één team van specialisten, zonder externe partners. Dit waarborgt kwaliteit en flexibiliteit.
Vanaf 21 november kunnen klanten van BCC hun witgoedproducten tot 22.00 uur bestellen en deze de volgende dag laten bezorgen en installeren. Dit kon voorheen tot 15.00 uur.

De klant in de drivers seat
Naast next day delivery biedt BCC haar klanten ook de mogelijkheid om zelf de bezorg- en installatiedag te bepalen. Consumenten vinden het zelf kunnen bepalen van het levermoment vaak belangrijker dan same- of next day delivery. BCC speelt hier met deze dienstverlening direct op in.

Live service op de winkelvloer
Afgelopen donderdag 17 november opende BCC, in aanwezigheid van de nieuwe algemeen directeur Herman Bramer en een delegatie vanuit de Raad van Bestuur van FNAC (de nieuwe eigenaar van BCC), als eerste retailer een gloednieuwe winkel in het nieuwe winkelcentrum Leidsenhage (straks Mall of The Netherlands) te Leidschendam. In deze vestiging wordt een pilot uitgerold waarbij live op de winkelvloer voor de klant op computerproducten besturingssystemen en programma’s worden geïnstalleerd, laptops worden geconfigureerd, etc.

De service-lat omhoog
‘Met de uitrol van deze diensten biedt BCC haar klanten zekerheid: zekerheid van de juiste keuze voor een product en zekerheid van snelle, goede en betrouwbare bezorging en waarbij we optimaal gebruikmaken van onze omnichannel mogelijkheden. BCC legt de service-lat in elektronicaland hiermee weer een stuk hoger’ aldus Bramer.

DigiGames: Watch Dogs 2 & Yesterday Origins

DigiFocus: Ondernemen in het omnichannel-tijdperk: voldoen aan de wens van de hedendaagse klant