in

België: MediaMarkt lanceert live shoppingsessies

MediaMarkt introduceert “live shopping” op de Belgische markt. Naar Aziatisch voorbeeld presenteert de elektronicaretailer elke week producten tijdens interactieve onlinesessies.

Interactieve sessie met influencer

Op de website van MediaMarkt vinden vanaf 10 oktober elke zaterdagvoormiddag interactieve sessies plaats, waarbij klanten telkens tien producten in een ander thema kunnen ontdekken. Zo gaan de sessies van start met de “tien favoriete smartphones van MediaMarkt”, maar zijn er bijvoorbeeld ook presentaties rond fotografie en self-care.

“tien favoriete smartphones van MediaMarkt”

De sessies volgen het in Azië erg populaire model van “live shopping”: in wat het midden houdt tussen teleshopping en vloggen, presenteert een influencer het online event en kunnen kijkers via chat live vragen stellen. Aan Nederlandstalige kant is Jeron Dewulf de presentator van dienst, in Franstalig Belgie is dat acteur Christophe Stienlet. Kopen kan snel en rechtstreeks, want de links naar de winkelpagina zijn onderaan te vinden.

Lees verder: retaildetail.be

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Succesformule zet zich voort met de Razer BlackWidow V3

Online tech-verhuurbedrijf Grover breidt uit naar Nederland