Schaeffer verwacht de concurrentie aan te moeten gaan met kleine en
grote elektronicaketens. Bol. com heeft voor iedere winkel (Boeken,
Muziek, Speelgoed, etc.) een apart marketingteam dat zich puur bezig
houdt met het promoten van hun handelswaar.
Schaeffer: “We scherpen de komende tijd onze positionering aan en nemen
afscheid van de pay off ‘De grootste mediawinkel van Nederland’. De
nieuwe pay off is ‘Bomvol winkels, bomvol voordeel’.”
De nieuwe slogan verwijst o.a. naar Bol.com Plaza, de dienst waarbij via
Bol.com ook assortiment van andere winkels verkocht wordt. Momenteel
plaatsen vijf à zes winkelketens hun assortiment door naar Bol.com. Dat
aantal verdubbelt in de komende weken, zegt Schaeffer, zonder namen van
toekomstig partners te willen noemen.
Bol.com boekte over 2010 een omzet van 318 miljoen euro, wat een stijging van 14 procent was ten opzichte van het jaar ervoor.