in

Bol.com in de huishoudelijke apparaten

Webwinkel Bol.com bindt de strijd aan met zaken als Blokker en Marskramer en gaat huishoudelijke apparaten verkopen. Dat is een markt van een kleine 400 miljoen euro.

“We breidden al uit met speelgoed en computers, nu komt daar ook huishoudelijke apparatuur bij”, aldus Michel Schaeffer van Bol.com. “Het kost veel tijd en geld om een winkel, in dit geval met huishoudelijke elektronica, neer te zetten. Dat doen we alleen als we ervan overtuigd zijn dat we een significante positie op de markt kunnen innemen.” Omzetverwachtingen spreekt hij niet uit, wel een inschatting van de huidige omzet van de markt: via online en offline gaat er tussen de 350 en 400 miljoen euro in om volgens Schaeffer. Bol.com verwacht dus een significant stuk van die taart.

Schaeffer verwacht de concurrentie aan te moeten gaan met kleine en
grote elektronicaketens. Bol. com heeft voor iedere winkel (Boeken,
Muziek, Speelgoed, etc.) een apart marketingteam dat zich puur bezig
houdt met het promoten van hun handelswaar.
Schaeffer: “We scherpen de komende tijd onze positionering aan en nemen
afscheid van de pay off ‘De grootste mediawinkel van Nederland’. De
nieuwe pay off is ‘Bomvol winkels, bomvol voordeel’.”

De nieuwe slogan verwijst o.a. naar Bol.com Plaza, de dienst waarbij via
Bol.com ook assortiment van andere winkels verkocht wordt. Momenteel
plaatsen vijf à zes winkelketens hun assortiment door naar Bol.com. Dat
aantal verdubbelt in de komende weken, zegt Schaeffer, zonder namen van
toekomstig partners te willen noemen.
Bol.com boekte over 2010 een omzet van 318 miljoen euro, wat een stijging van 14 procent was ten opzichte van het jaar ervoor.

Norton Cybercrime Index informeert dagelijks over webgevaren

BCC gaat meer online adverteren