in

De eerste slimme etalage voor alle Local Heroes

Wat leeft er in mijn wijk? De eerste slimme etalage voor alle Local Heroes – tapicfy – per direct in 15 landen beschikbaar – De eerste slimme etalage voor alle Local Heroes.

De etalages van de detailhandel en de gevels van cafés, bars en restaurants zijn meer dan individuele visitekaartjes. Ze stralen emotie uit en nodigen uit om dichterbij te komen. Vaak zijn ze de enige manier om producten te presenteren, aanbiedingen bekend te maken en de aandacht te trekken.

In tegenstelling tot het internet, waar aanbiedingen overal verschijnen en veel mensen bereiken, heeft de stationaire handel een vaste locatie en moet afwachten, totdat er mensen langskomen. Hetzelfde geldt voor etalages en gevels.

„Dit zal nu fundamenteel veranderen.“, belooft Bernd Stender van tapicfy. De start-up uit Hamburg heeft na een tweejarige ontwikkeling in november de eerste slimme etalage voor de handel en de gastronomie in de vorm van een app in 15 Europese landen op de markt gebracht.

Iedereen kan hieraan een bijdrage leveren, door in zijn omgeving reclame te maken voor de app

Het doel moge duidelijk zijn: veel aanbieders en gastronomen op tapicfy verenigen, om de app voor de consumenten aantrekkelijker te maken en zo het bereik voor elk individu te vergroten. „Iedereen kan hieraan een bijdrage leveren, door in zijn omgeving reclame te maken voor de app. De voordelen zijn des te groter, wanneer de aandacht voor het eigen bedrijf, de straat, de wijk of de stad toeneemt“, licht de reclameprofessional uit Hamburg toe.

De app werkt heel eenvoudig. De aanbieders kunnen zich op www.tapicfy.com registreren en direct aan de slag gaan: een tekst schrijven, een afbeelding uit de galerij uitzoeken of zelf uploaden, posten – klaar! Binnen seconden verschijnt de post in de app en is voor alle tapicfy-gebruikers zichtbaar.

tapicfy maakt hierbij gebruik van functies die gebruikers van social media-platforms al kennen. Het bedrijf heeft echter afgezien van de interactie tussen consumenten en aanbieders en beoordelingen in de vorm van likes. „Het is niet voor niets dat de grote spelers overwegen om enkele functies te beperken resp. af te schaffen. Ook wij zijn van mening dat de dynamiek die door beoordelingssystemen kan ontstaan, voor de users en de maatschappij geen voordeel is“, verduidelijkt Bernd Stender.

Het juiste moment voor tapicfy is – nu

Gezien de actuele situatie in de detailhandel en de gastronomie – met lockdown en toekomstzorgen – vindt de introductie van een dergelijke app op een slecht moment plaats. „Dat zou men kunnen denken, maar ik denk hier anders over.“, aldus Bernd Stender. „Juist in de actuele situatie kan tapicfy de handel en gastronomie, maar ook de dienstverlening, verenigingen en gemeentes erbij ondersteunen om belangrijke informatie te delen en met andere mensen in contact te blijven.“ Om dit voor iedereen mogelijk te maken, heeft tapicfy besloten om de dienst tot 01-03-2021 gratis aan te bieden. „Als de situatie tegen die tijd nog niet aanzienlijk verbeterd is, verlengen we vanzelfsprekend onze actie“, vult de ontwikkelaar van de eerste slimme etalage ter wereld voor Local Heroes hieraan toe.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Gebruikers opleiden, Cloud Security en XDR zijn cruciaal voor cyberveiligheid in 2021

Haal het volgende level met de gaming gear van uRage