in

Eidos promoot game in supermarkt

Eidos gaat zijn nieuwe game Lego Star Wars promoten via Super de Boer en Konmar Superstores door middel van demo-cds.

Consumenten krijgen in week 21 en week 22 bij twintig euro aan boodschappen een gratis demo cd van het Star Wars spel dat gebaseerd is op Episode III: Revenge of the Sith. “Bij de demo-cd zit ook een coupon waarmee de gamer vijf euro korting kan krijgen op de aanschafprijs”, zegt Robin Wolff, marketing manager bij Eidos Benelux. “De coupon is te verzilveren bij Intertoys en Bart Smit. Daarnaast zit er bij de demo-cd een prijsvraag waarbij een reis naar Legoland in Duitsland is te winnen.” In totaal zullen er volgens Wolff achthonderdduizend demo-cd’s worden geperst. Ruim vier miljoen folders van de actie worden huis-aan-huis verspreidt.

Bij het spel Lego StarWars moet de speler puzzles oplossen. Heeft ie er een opgelost, dan kunnen nieuwe personages vrijgespeeld worden. Zij zijn dan weer nodig om volgende opgaven te voltooien. Het spel, dat uit ruim veertig levels bestaat, wordt begeleid door de StarWars-filmmuziek. Het kan alleen of met maximaal twee extra gamers worden gespeeld. De consumentenadviesprijs is 44,90 euro voor de console (PS2, Xbox en GBA) en 30 euro voor de pc-versie. Atoll Soft is distributeur van Eidos-producten in de Benelux.

Overigens is Eidos verwikkeld in een overnamestrijd. Het bedrijf, dat vorig jaar ruim 29 miljoen pond verlies maakte, is een geliefde prooi voor overnamekandidaten. The Elevation Group, een investeringsmaatschappij waar ook U2-zanger Bono in zit, biedt volgens Wolff 116 miljoen dollar, of wel vijftig dollarcent per aandeel voor de gameontwikkelaar. “Het bedrijf SCi Entertainment Group heeft gisteren een tegenbod gedaan van 53 cent per aandeel”, aldus Wolff. “Het is dus een flink getouwtrek.” Het is afwachten wie er uiteindelijk de langste adem heeft omdat de aandelen publiekelijk verspreid zijn. Wolff: “Uiteindelijk beslissen de aandeelhouders en dat kan nog wel enkele maanden duren.”

GT 4 rijdt oud verkooprecord aan flarden

Lentepresentje voor consumenten