NS wil inspelen op de behoeften van de moderne reiziger. Stations worden aantrekkelijke verblijfsplekken waar je niet alleen naar toe gaat om te reizen maar naar een plek waar je wilt zijn. Reizigers wordt een uitgebreid en verbeterd assortiment winkels geboden. ‘Entertainment is een onmisbaar product op onze stations. Daar komt bij dat Free Record Shop de laatste jaren flink heeft geïnvesteerd in haar formule: dat is te zien aan het assortiment, de geboden service en de uitstraling van de entertainmentketen. Free Record Shop past hierdoor perfect in ons totaalbeeld waarin stations omgetoverd worden tot aantrekkelijke locaties waar reizigers en bezoekers prettig kunnen winkelen, werken en anderen ontmoeten, aldus J.J. Reijnders van NS Poort.’
Beleving vormt een belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie van zowel Free Record Shop als NS. Johan van Hees, Algemeen Directeur van Free Record Shop licht toe ’Free Record Shop laat de consument beleven. Door ons uitgebreid assortiment producten, een nieuw aansprekende winkelbeeld en door regelmatig live-evenementen te organiseren, zoals signeersessies met bekende artiesten, kan de klant entertainment beleven.’
Onlangs opende Free Record Shop een conceptstore in Antwerpen. De Nederlandse consument krijgt het nieuwe concept voor het eerst te zien in Proefstation Leiden, dat medio 2009 gereed moet zijn.
in DigiNews