in

G Data kiest nieuwe slogan: TRUST IN GERMAN SICHERHEIT

Slogan verwoordt ideaal van compromisloze bescherming zonder achterdeuren.

Vandaag lanceert G Data zijn nieuwe website, compleet met nieuwe slogan en huisstijl. TRUST IN GERMAN SICHERHEIT is het nieuwe motto van de Duitse beveiligingssoftware-fabrikant. Deze slogan geeft kort en bondig weer waar het bedrijf voor staat: degelijke Duitse kwaliteit met respect voor de privacy van de klant. Zowel consumenten als zakelijke klanten kunnen profiteren van beveiligingssoftware die geen onderscheid maakt tussen de malware die geschreven is door cybercriminelen en de malware die gemaakt is door geheime diensten en andere overheidsinstellingen. Bovendien bouwt G Data geen achterdeuren in de software in waar overheidsinstellingen mogelijk later gebruik van kunnen maken om gegevens van de computers van de G Data-klanten te verzamelen. Als Duits bedrijf dient G Data zich te houden aan de strenge Duitse privacywetgeving, die dergelijke praktijken niet toestaat en die garant staat voor een optimale privacybescherming van consumenten en ondernemingen. Daarom is vertrouwen (Trust) een belangrijk goed voor G Data. Door de strenge Duitse wetgeving is Duitse security een stuk grondiger dan security uit de meeste andere regio’s. De pay off van de nieuwe campagne onderstreept dit gegeven: It is not safe, until it’s sicher.

 

Security en databescherming zijn, sinds het begin van de onthullingen over de NSA-spionage, steeds meer een sociale issue geworden. Veel consumenten en vooral bedrijven willen hun gegevens beschermen tegen (overheids)spionage en vragen zich hoe zij dit kunnen bewerkstelligen. Anders dan in Duitsland, gelden er in de Verenigde Staten nauwelijks wetten die de privacy van burgers en bedrijven beschermen. Integendeel: de Patriot Act verplicht Amerikaanse bedrijven om allerlei gegevens over klanten te delen met overheidsinstanties als hiertoe een verzoek wordt gedaan. De bedrijven mogen vervolgens niet bekend maken dat er een dergelijk verzoek is geweest en is ingewilligd. Dit maakt het voor de klanten van onder andere hardware- en softwarebedrijven zeer onduidelijk of hun gegevens veilig zijn tegen overheidsspionage. Om nog maar te zwijgen over eventuele achterdeuren die voor overheidsinstellingen zijn ingebouwd, maar die door cybercriminelen kunnen worden misbruikt.

“IT beveiligingsoplossingen moeten bescherming bieden tegen alle mogelijke risico’s. Er zou geen onderscheid moeten worden gemaakt tussen malware afkomstig van cybercriminelen en malware afkomstig van overheden,” zegt Frank Heisler, CEO van G Data Software. Dit is volgens Heisler de reden dat steeds meer consumenten en bedrijven bewust kiezen voor Duitse beveiligingssoftware. “Al in 2011 hebben wij ons uitgesproken tegen achterdeuren en het toelaten van staatsmalware door een manifest over dit onderwerp van de TeleTrust-organisatie te ondertekenen.”

Directeur niet volledig tevreden, ondanks recordomzet

Voorlichting cruciaal om gebruik plastic tassen te verminderen