in

HARMAN rondt overname van Sound United af om leiderschap in premium audio uit te breiden

Strategische integratie van Sound United’s bekroonde audiomerken versterkt HARMAN’s productportfolio en stimuleert de groei van het bedrijf

HARMAN International kondigde vandaag aan dat het de overname van Sound United heeft afgerond, het voormalige consumentenaudiobedrijf van Masimo Corporation (NASDAQ: MASI). Het portfolio van iconische audiomerken van Sound United omvat Bowers & Wilkins, Denon, Marantz, Definitive Technology, Polk Audio, HEOS, Classé en Boston Acoustics.

Met deze strategische mijlpaal breidt HARMAN zijn kernactiviteiten in audio aanzienlijk uit en versterkt het de aanwezigheid in belangrijke productcategorieën zoals home audio, elektronica (versterkers, hi-fi componenten, AV-receivers), hoofdtelefoons en car audio. Door het samenbrengen van Sound United’s gerenommeerde portfolio met HARMAN’s wereldwijde audiotak kan één van de meest uitgebreide audioportfolio’s in de industrie worden aangeboden. Hierdoor kan HARMAN consumenten meer keuze, diepere innovatie en uitzonderlijke ervaringen bieden in iedere luisteromgeving.

“HARMAN’s visie is het creëren van ervaringen die het leven van mensen verrijken door uitzonderlijke audio,” aldus Dave Rogers, President Lifestyle Division van HARMAN. “Sound United’s indrukwekkende merkenportfolio is geworteld in passie voor geluid, innovatie en kwaliteit, en sluit perfect aan bij HARMAN’s waarden. Deze transactie opent belangrijke groeikansen voor iedereen. Het versterkt HARMAN’s strategie om verder te bouwen op ons succes en door te groeien naar ongekende hoogten als audiomarktleider.”

Sound United zal opereren als een zelfstandige Strategic Business Unit (SBU) binnen HARMAN’s Lifestyle Division. Deze structuur waarborgt dat de identiteit, expertise en trouwe klantenkring van ieder merk behouden blijven. Met de wereldwijde schaal en middelen van HARMAN krijgen de merken van Sound United toegang tot meer slagkracht, terwijl ze hun eigen doelen en unieke identiteit behouden.

De nieuwe merken, expertise en talenten van Sound United zullen HARMAN’s innovaties in audiotechnologie versnellen, de marktpositie verder uitbreiden en de reputatie als wereldleider op het snijvlak van geluid, cultuur en technologie versterken.

Reacties

Reageren
  1. Useful information. Fortunate me I discovered your web site by chance, and I am stunned why
    this twist of fate didn’t came about earlier! I bookmarked
    it.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Waarom retailers markttrends moeten volgen voordat ze uitbreiden in 2025

Wat zijn de beste gadgets voor gamers in 2025?