in

Hoe bereid je je voor op Black Friday met Google Ads

Over 5 weken staat Black Friday weer voor de deur! Wat kunt u als online ondernemer doen om optimaal gebruik te van uw Google Ads tijdens Black Friday?

Tips voor advertentie en zoekwoorden

  • U heeft specifieke Black Friday-display-advertenties én gerelateerde afbeeldingen nodig. Op generieke advertenties wordt namelijk niet geklikt.
  • Overweeg het instellen van Black Friday-promotie-extensies voor uw advertenties.
  • Schrijf een specifieke Black Friday advertentietekst voor al uw advertenties;
  • Wijzig uw sitelinks voor vakantie-aanbiedingen en promoties.
  • Overweeg om [product zoekwoord] + “Black Friday” toe te voegen voor producten die u het meest wilt promoten. Dit is een zeer gerichte zin met een extreem hoge aankoopintentie.

Bied strategieën

Allereerst moet uw campagne budget maximaal verhogen. Vervolgen past u de biedingen aan. U kunt handmatig de biedingen voor uw campagne of best presterende zoekwoorden verhogen.

Maar er is ook een andere optie. In Google Ads Manager kunt u een seizoensaanpassing doen om bod optimalisatie tijdens het evenement te verbeteren. Seizoensaanpassingen instrueren uw ROI-biedstrategieën (biedstrategieën die conversies en inkomsten optimaliseren) om tijdens deze promotieperiode specifieke aanpassingen uit te voeren.

Ben je benieuwd hoe het met uw huidige Google Ads-account gaat en waar u kunt groeien? Voer dan nu een gratis Google Adwords-scan in. Binnen enkele minuten ontvangt u praktische resultaten waarmee u direct aan de slag kunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Toonaangevende Zweedse e-tailer gaat Nederlandse markt op

Cat® Phones introduceert de Cat S52: