in

IDTV bestaat 40 jaar

Nieuwbouw op sterke fundering – Op 1 november 2017 viert IDTV zijn 40-jarig bestaan. De productiemaatschappij – bekend van televisieprogramma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? – ziet volop kansen in een veranderend medialandschap.

‘We zijn ervan overtuigd dat we door combinatie van video, events en online een unieke positie hebben’, zegt CEO Taco Rijssemus.

Tv, online en live

IDTV ontwikkelt en produceert al veertig jaar lang verhalen die ertoe doen, verhalen die iets losmaken en mensen in het hart raken. Een mission statement dat in vier decennia niet wezenlijk is veranderd. Het medialandschap daarentegen, transformeerde IDTV van louter televisieproducent naar ontwikkelaar van content voor tv, online en live. Naast programma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? profileerde het bedrijf zich de afgelopen tien jaar als succesvol producent van grote publieksevenementen (Koningsvaart en MH17-herdenking) en zakelijke evenementen (Heineken en KPMG). Ook digitaal wil IDTV de komende jaren vooroplopen met de productie van online content.

Vernieuwd logo

Onlangs verhuisde IDTV van het Kraanspoor, Amsterdam-Noord naar de Overschiestraat in Amsterdam-West. Deze verhuizing, evenals de aanstelling van CEO Taco Rijssemus (maart 2017, red.) en het vernieuwde logo, kenmerken de nieuwe fase die IDTV doormaakt. ‘De mediawereld staat op zijn kop en de verhoudingen, relaties tussen zenders en adverteerders veranderen. Ook wordt de vraag naar content van merken, zakelijke klanten en de overheid steeds groter, daar kunnen wij van profiteren’, besluit Rijssemus.

40 jaar

IDTV wordt in 1977 opgericht door de Nederlandse producent Harry de Winter en begint met concertregistraties van Prince, Tina Turner en Madonna, die wereldwijd op televisie worden uitgezonden. In de jaren daaropvolgend, schrijft het bedrijf geschiedenis met het televisieformat Lingo en dramaseries als 12 steden 13 ongelukken, Prooi en Oud Geld. In 2003 wordt IDTV aangekocht door het Britse mediabedrijf All3Media, en daarmee onderdeel van een mondiaal netwerk van televisie- en filmbedrijven.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Tivoli Audio voegt nieuwe wifi-subwoofer toe aan ART-collectie en vernieuwt app

Word jij de nieuwe Customer Experience Manager?