in

MediaMarkt maakt van NOvember YOvember in Black Friday Weeks-campagne

De elektronicaretailer steekt haar Black Friday Weeks-campagne opnieuw in een kleurrijk jasje en richt zich naast het beste aanbod ook op service en klantbeleving. Een speciaal rapnummer benadrukt de voordelen die klanten hebben wanneer ze bij MediaMarkt winkelen.

De elektronicaretailer steekt haar Black Friday Weeks-campagne opnieuw in een kleurrijk jasje en richt zich naast het beste aanbod ook op service en klantbeleving. Een speciaal rapnummer benadrukt de voordelen die klanten hebben wanneer ze bij MediaMarkt winkelen.

Zeg gewoon “ja!” tegen de beste services. Elektronicaretailer MediaMarkt brengt dit motto tot leven in haar nieuwste campagne. Op een gedurfde, kleurrijke manier laat het bedrijf zien waar het bijzonder goed in is – en zelfs beter dan concurrenten uit de onlinewereld. Dankzij de speciale services van MediaMarkt wordt november een kleurrijke maand vol beleving, met de focus niet alleen op het beste aanbod, maar ook op een klantgerichte winkelervaring.

MediaMarkt zegt “Ja!” waar anderen “Nee” zeggen

Centraal in de campagne staat een aanstekelijke rapvideo waarin dagelijkse verzoeken en spontante klantvragen op humoristische en eigentijdse wijze worden neergezet. Terwijl anonieme concurrenten met “Nee” reageren, zegt MediaMarkt altijd “Yo!”, oftewel “Ja”!”. Of het nu gaat om Click & Collect, persoonlijk advies of aantrekkelijke deals. Wat elders onmogelijk lijkt, maakt MediaMarkt mogelijk.

Muziek, marketing en medewerkers in de hoofdrol.

De raptrack benadrukt hoe de elektronicaretailer van november een positieve, kleurrijke YOvember maakt met kortingen, exclusieve services en een unieke omnichannel-winkelervaring. Het team in de video bestaat uit medewerkers van MediaMarkt, die zijn geselecteerd via een interne, internationale casting.

“Grote kortingen rondom Black Friday zijn leuk, maar de laagste prijs bieden is niet meer allesbepalend. Met deze campagne laten we zien dat we bij MediaMarkt altijd net dat stapje extra zetten voor onze klanten, zowel in de winkel als online. We bieden service, keuze en flexibiliteit zoals alleen een omnichannel-retailer dat kan”, zegt Raymond Mesterom, Director Marketing bij MediaMarkt Benelux.

De campagne is een logische voortzetting van de marketingkoers van de afgelopen jaren: al drie jaar onderscheidt MediaMarkt zich bewust van de sombere Black-Friday communicatie van andere merken, en presenteert haar aanbiedingen en services op een kleurrijke manier.

In Nederland start de campagne op 6 november in de avond met early-access via de MediaMarkt app. Vanaf 7 november zijn de Black Friday Weeks LIVE in alle winkels en online platformen van MediaMarkt. Tijdens de Black Friday Weeks zal de spot te zien zijn via TV, online en in de winkels. De campagne focust zich dit jaar, naast de beste deals, ook op specifieke services van de retailer. Denk hierbij aan Click & Collect na 30 minuten, Levering & Installatie en de inruilservice van MediaMarkt. Het doel is het verder vergroten van de bekendheid van het uitgebreide dienstaanbod van MediaMarkt. De spot wordt uitgezonden in alle elf landen waar de elektronicaketen actief is.

Aan de realisatie werkten mee: Saatchi & Saatchi (creatie), Tony Petersen Film en Accenture (productie), evenals German Wahnsinn (merk-soundtrack & Muziek). Het lokaliseren van alle content werd gerealiseerd door Serviceplan en Men in Green. De media-inzet wordt verzorgd door Publicis media.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

‘Burnout Season’ gaat van start: Nederland beleeft de meest overweldigende 36 dagen van het jaar