Deze overname zal de groei in de gaming activiteiten van Microsoft op mobiel, pc, console en cloud versnellen en zal bouwstenen opleveren voor de metaverse.
Wanneer de transactie wordt afgerond, wordt Microsoft ’s werelds derde grootste gamebedrijf qua omzet, na Tencent en Sony. De geplande overname omvat iconische franchises van de studios van Activision, Blizzard en King, zoals “Warcraft”, “Diablo”, “Overwatch”, “Call of Duty” en “Candy Crush”, naast wereldwijde eSports activiteiten via Major League Gaming. Het bedrijf heeft studio’s over de hele wereld met bijna 10.000 medewerkers.
Gaming is tegenwoordig de meest dynamische en opwindende categorie in entertainment op alle platforms en zal een sleutelrol spelen bij de ontwikkeling van metaverse platforms
“Gaming is tegenwoordig de meest dynamische en opwindende categorie in entertainment op alle platforms en zal een sleutelrol spelen bij de ontwikkeling van metaverse platforms”, zegt Satya Nadella, chairman en CEO van Microsoft. “We investeren veel in content, community en de cloud van wereldklasse om een nieuw gaming tijdperk in te luiden waarin spelers en makers op de eerste plaats komen en gamen veilig, inclusief en voor iedereen toegankelijk maakt.”
“Overal houden spelers van Activision Blizzard games en we geloven dat de creatieve teams hun beste werk voor de boeg hebben”, zegt Phil Spencer, CEO van Microsoft Gaming. “Samen zullen we bouwen aan een toekomst waarin mensen de games kunnen spelen die ze willen, vrijwel overal waar ze willen.”
De overname versterkt ook Microsoft’s Game Pass portfolio met plannen om Activision Blizzard games te lanceren in Game Pass, dat dus een nieuwe mijlpaal van meer dan 25 miljoen abonnees heeft bereikt. Met Activision Blizzard’s bijna 400 miljoen maandelijks actieve spelers in 190 landen en drie miljard dollar franchises, zal deze overname van Game Pass een van de meest boeiende en diverse line-ups van gamecontent in de industrie maken. Na afronding zal Microsoft 30 interne game development studio’s hebben, samen met extra publishing en esports productie mogelijkheden.
Reacties
Loading…