in

Microsoft neemt Activision Blizzard over om het plezier en de community van gamen voor iedereen en op elk device te brengen

Vandaag heeft Microsoft plannen aangekondigd om Activision Blizzard Inc. een leider in game development en uitgever van interactieve entertainment content, over te nemen voor 68,7 miljard dollar.

Deze overname zal de groei in de gaming activiteiten van Microsoft op mobiel, pc, console en cloud versnellen en zal bouwstenen opleveren voor de metaverse.

Wanneer de transactie wordt afgerond, wordt Microsoft ’s werelds derde grootste gamebedrijf qua omzet, na Tencent en Sony. De geplande overname omvat iconische franchises van de studios van Activision, Blizzard en King, zoals “Warcraft”, “Diablo”, “Overwatch”, “Call of Duty” en “Candy Crush”, naast wereldwijde eSports activiteiten via Major League Gaming. Het bedrijf heeft studio’s over de hele wereld met bijna 10.000 medewerkers.

Gaming is tegenwoordig de meest dynamische en opwindende categorie in entertainment op alle platforms en zal een sleutelrol spelen bij de ontwikkeling van metaverse platforms

“Gaming is tegenwoordig de meest dynamische en opwindende categorie in entertainment op alle platforms en zal een sleutelrol spelen bij de ontwikkeling van metaverse platforms”, zegt Satya Nadella, chairman en CEO van Microsoft. “We investeren veel in content, community en de cloud van wereldklasse om een nieuw gaming tijdperk in te luiden waarin spelers en makers op de eerste plaats komen en gamen veilig, inclusief en voor iedereen toegankelijk maakt.”

“Overal houden spelers van Activision Blizzard games en we geloven dat de creatieve teams hun beste werk voor de boeg hebben”, zegt Phil Spencer, CEO van Microsoft Gaming. “Samen zullen we bouwen aan een toekomst waarin mensen de games kunnen spelen die ze willen, vrijwel overal waar ze willen.”

De overname versterkt ook Microsoft’s Game Pass portfolio met plannen om Activision Blizzard games te lanceren in Game Pass, dat dus een nieuwe mijlpaal van meer dan 25 miljoen abonnees heeft bereikt. Met Activision Blizzard’s bijna 400 miljoen maandelijks actieve spelers in 190 landen en drie miljard dollar franchises, zal deze overname van Game Pass een van de meest boeiende en diverse line-ups van gamecontent in de industrie maken. Na afronding zal Microsoft 30 interne game development studio’s hebben, samen met extra publishing en esports productie mogelijkheden.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Dynabook breidt aanbod Satellite Pro C50 uit met ondersteuning door AMD Ryzen processoren

Logitech Pen, de oplaadbare stylus voor USI-compatibele Chromebooks, ontworpen voor leerlingen