in

Modulaire “Spotify onder de hoofdtelefoons” lanceert nieuwe lijn

Na het succes van ’s werelds eerste hoofdtelefoon-as-a-service lanceert de Rotterdamse start-up Gerrard Street in januari een compleet nieuwe lijn high-end koptelefoons. De nieuwe DAY en BOSS worden aangeboden als upgrade van de bestaande BIRD en gaan mee met de laatste trends van de markt.

Zo zijn de nieuwe headphones draadloos, geschikt om te bellen en kunnen ze ruim 20 uur zonder stroom. Daarnaast zijn deze modellen volledig modulair en worden als as-a-service aangeboden; voor €9,99 per maand kunnen muziekliefhebbers onbeperkt gebruik maken van de koptelefoon.

“Ontzettend zonde van je geld en bovendien ook schadelijk voor het milieu”

De DAY en BOSS, respectievelijk vernoemd naar Billie Holiday en Bruce Springsteen, beantwoorden de laatste klantvraag en zijn het bewijs dat duurzaamheid en kwaliteit moeiteloos gepaard kunnen gaan. De nieuwe lijn behoudt zijn modulaire structuur – alle losse onderdelen zijn vervangbaar en recyclebaar – en bezit de nieuwste snufjes op het gebied van draagbaar geluid. De nauwe samenwerking met A-merk Fresh ’n Rebel zorgt er eveneens voor dat het epicentrum van de koptelefoon, namelijk het geluid, ook een flinke upgrade heeft gekregen. “Want”, zo benadrukt mede-oprichter Tom Leenders, “bij ons betaalt de consument voor de dienst: geluid”.

In 2015 zag Gerrard Street het daglicht en mondde al snel uit tot een revelatie in audioland. Want, immers, een high-end koptelefoon afnemen middels een flexibel private leaseconstruct bestond nog niet. Het X-A-A-S-model (Anything As A Service) in combinatie met de volledig duurzame productie van de koptelefoon biedt een all-in oplossing voor de milieubewuste muziekliefhebber. Gerrard Street maakt aanschaffen overbodig, aangezien verouderde onderdelen kosteloos worden vervangen en gerecycled. Behoefte aan iets nieuws? Door een upgrade ontvangt de consument een volledig nieuwe koptelefoon die voldoet aan de nieuwste snufjes. Uiteraard in een flitsend design, te herkennen aan de iconische gele Gerrard Street rand op de oorschelpen

Gerrard Street is opgericht door twee muziekliefhebbers, Tom Leenders en Dorus Galama, die er tijdens hun studententijd in Delft klaar mee waren om steeds nieuwe koptelefoons te kopen. En dus ook om oude headphones weer weg te gooien. “Ontzettend zonde van je geld en bovendien ook schadelijk voor het milieu”, zo verklaart co-founder Galama over zijn destijdse frustratie. “Wij vonden dat dit beter kon én moest en om die reden ontwikkelen wij nu elektronica die nooit meer weggegooid hoeft te worden. Dit doen wij door zelf eigenaar te blijven van de koptelefoons en door onze klanten enkel voor gebruik te laten betalen”, legt Galama uit. Die frustratie was het begin van wat nu Gerrard Street heet; modulaire hoofdtelefoons die je voor een vast bedrag per maand gebruikt.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Comments

comments

De Xbox One-familie presenteert haar nieuwste lid: de Xbox One S All-Digital Edition

DigiFocus: IFA Persconferentie 2019 – Een vooruitblik…