Hieruit blijkt dat Nederlandse MKB-bedrijven bijna aan top staan: 75% heeft een eigen website. Verder blijkt uit de studie dat 38% van alle MKB-bedrijven van mening zijn dat hun website mobielvriendelijk(er) moet zijn en dat voor 28% het creëren van kwalitatieve content de topprioriteit is.
Belangrijkste bevindingen van de studie
25% van de Nederlandse MKB bedrijven heeft nog geen website.
Er is een verband tussen de grootte van de MKB en de kans dat het een website heeft.
38% van de MKB’ers met een website vindt dat deze meer mobiel(vriendelijker) moet zijn.
Het creëren van kwalitatieve content is de topprioriteit voor MKB’ers in 2020.
Nederlandse MKB-bedrijven staan bijna aan de top
Slechts 25% van de Nederlandse MKB-bedrijven heeft geen website. In een Europese vergelijking komt Nederland op de tweede plaats na koploper Duitsland, waarvan 22% van de MKB’ers geen website heeft. Andere landen, zoals België met 42% en Spanje met 33%, scoren significant slechter in de studie. Een ander positief feit is dat 51% van de Nederlandse MKB-bedrijven hun website nog meer wil aanpassen aan het mobiele formaat.
Toch blijkt dat een op de vier MKB-bedrijven in Nederland nog steeds geen website heeft. Reden hiervoor is dat noodzakelijke basisvereisten ontbreken: 55% van de MKB-bedrijven die al een website aan het plannen waren, heeft bezuinigd op online initiatieven.
MKB-bedrijven met eigen website: prioriteiten voor de komende maanden
In 2020 was creëren van kwalitatieve content de hoogste prioriteit voor 28% van de MKB-bedrijven. De reden hiervoor is dat MKB-bedrijven dankzij content het vertrouwen van hun klanten kunnen vergroten, de conversie van hun website kunnen verhogen en nieuwe bedrijfsmodellen kunnen ontdekken. Aan de andere kant overweegt slechts 17% van de bedrijven om hun website te verbeteren op het gebied van SEO.
Het volledige onderzoek over MKB’ers en hun website is hier te lezen: KMO’s en hun website in 2020: Waar staan de Europese kleine en middelgrote ondernemingen? – Onderzoek
Reacties
Loading…