in

OPPO onthult plannen om aanwezigheid in EU en keuze voor de consument uit te breiden in 2024

OPPO kondigt aan dat het zijn aanwezigheid op de Europese markten gaat versterken met een reeks innovatieve producten en technologieën voor Europa in 2024.

OPPO viert in 2024 zijn twintigste verjaardag en het zevende jaar van zijn aanwezigheid in Europa. Sinds de introductie van de Find X-serie in 2018 is OPPO een belangrijke speler geworden op de Europese markt voor consumentenelectronica en 5G. Het merk heeft een sterke aanhang en hechte band met lokale consumenten opgebouwd door zijn samenwerkingen met onder andere Wimbledon, Roland-Garros, de UEFA Champions League en Paris Photo.

  • OPPO gaat het 7e jaar in Europa in en wil Europese consumenten meer keuze bieden
  • Consumenten uit alle Europese landen waar OPPO eerder aanwezig was, krijgen binnenkort weer toegang tot innovatieve OPPO-producten
  • OPPO gaat een 3-jarige strategische samenwerking aan met de Telefónica-groep, waarmee het de expansie in Europa versterkt

“Europa is altijd belangrijk geweest voor OPPO”, verklaart Bingo Liu, CEO van OPPO Europe. “Onze missie blijft om de beste producten te leveren aan Europese gebruikers. We willen hen meer keuze kunnen bieden op de markt voor slimme apparaten.”

Op 24 januari 2024 heeft OPPO een wereldwijde wederzijdse licentieovereenkomst gesloten met Nokia voor het gebruik van essentiële standaardpatenten op het gebied van 5G en andere mobiele communicatietechnologieën. Als onderdeel van zijn langdurige toewijding aan de Europese markt, laat OPPO nu weten dat zijn producten opnieuw overal in Europa verkrijgbaar zullen zijn.

“In de afgelopen maanden hebben we een stijgende vraag en hoge verwachtingen gezien van consumenten in de EU naar OPPO, onder meer op het gebied van smartphonefotografie. Met al deze steun is het team van OPPO Europe vastberadener dan ooit om consumenten te voorzien van innovatieve producten en ongeëvenaarde service”, benadrukt Bingo Liu.

Samenwerking met de Telefónica-groep

Tijdens Mobile World Congress (MWC) in Barcelona kondigt OPPO ook aan dat het een driejarige strategische samenwerking aangaat met de Telefónica-groep, die verdere ondersteuning biedt voor OPPO’s groei op de wereldwijde markten en Europa in het bijzonder.

Uit recente gegevens van Canalys blijkt dat OPPO in 2023 zijn positie als vierde grootste smartphonemerk wereldwijd heeft behouden, met een marktaandeel van 9% en meer dan 100 miljoen verscheepte smartphones. In 2023 steeg OPPO’s aantal maandelijkse actieve gebruikers wereldwijd tot meer dan 600 miljoen in meer dan 60 landen en regio’s.

Onder de merkmissie “Technology for Mankind, Kindness for the World”, streeft OPPO ernaar om het leven van mensen te verrijken met innovatieve producten en investeert het voortdurend in R&D. OPPO zal in 2024 generatieve AI-functies introduceren in zijn aankomende producten in Europa, waardoor meer gebruikers toegang krijgen tot een slimmere smartphone-ervaring, aangedreven door AI.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Vier succesfactoren van een surveillance-oplossing

Maak kennis met OnePlus Watch 2; een ongeëvenaarde smartwatch aangedreven door Wear OS by Google