in

Philips aan boord van Stichting Blu-ray

Philips sluit zich aan bij de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux. Zij is verheugd met deze nieuwe partner. ‘Ondanks de recessie neemt de populariteit van Blu-ray Disc steeds verder toe,’ zegt Daniëlle Tamis, woordvoerder van de stichting. ‘Met Philips aan boord hebben we extra slagkracht om nog meer mensen enthousiast te maken voor Blu-ray disc.’

In het eerste halfjaar van 2009 zijn driemaal zoveel Blu-ray spelers verkocht als in dezelfde periode vorig jaar. Er staan al meer dan 700. 000 Blu-ray Disc spelers (incl. PS3) in de huishoudens in de Benelux. Van toptitels zoals Fast & Furious, Sneeuwwitje, Valkyrie, Angels & Demons en Harry Potter And The Half-Blood Prince wordt gemiddeld twintig procent op Blu-ray verkocht. In het eerste halfjaar van 2009 is voor 11,9 miljoen euro aan films op Blu-ray-formaat verkocht.
 
‘Blu-ray Disc is hét high definition format,” zegt Erik Brukx, Marketing Manager Audio Video & Multimedia Benelux van Philips. “In september lanceren wij een uitgebreide range Home Cinema systemen met Blu-ray. Daarnaast verkopen wij diverse Blu-ray disc-spelers. Wij vinden het belangrijk om deel te nemen aan de gezamenlijke promotieactiviteiten voor Blu-ray Disc. Want met elkaar kunnen we nóg meer mensen kennis laten maken met de optimale kijkervaring die Blu-ray biedt door de superieure beeld- en geluidskwaliteit.’
 
De Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux geeft informatie over Blu-ray Disc, onder andere via de website www.experiencebluray.eu, folders, winkeldisplays en de media. Met promotietours langs winkelcentra laat de stichting het winkelend publiek zelf de ultieme hi-def ervaring beleven. In oktober gaat de promotietour weer van start.

Nieuwe Microsoft hardware

Klein en slim