in

POCO lanceert eigen online retailkanaal in Nederland

Vandaag lanceert POCO, het onlangs onafhankelijk geworden submerk van Xiaomi, zijn eigen online retailkanaal in Nederland: de website po.co/nl.

De lancering van POCO’s eigen website is een strategische zet waarmee het merk zijn onafhankelijkheid wilt benadrukken. POCO-toestellen zullen na deze lancering niet meer verkrijgbaar zijn via mi.com/nl. POCO-klanten kunnen hun bestaande Xiaomi Mi-account nog wel gebruiken voor de POCO-website.

Het was een logische volgende stap om het merk ook onafhankelijk te laten opereren in Nederland. De lokale vraag wordt steeds groter en daarmee ook de groep POCO-fans. Daarnaast heeft POCO zijn eigen strategische merk-DNA met een specifieke doelgroep en missie. Xiaomi heeft een incuberende rol. Dit wil zeggen dat Xiaomi POCO alleen nog ondersteunt in essentiële back-endfuncties, zoals productie- en toeleveranciers, aftersales en kwaliteitswaarborging procedures. Ook zal POCO blijven samenwerken met Xiaomi, omdat de POCO-toestellen draaien op het MIUI besturingssysteem van Xiaomi.

Op de nieuwe website van POCO zullen de nieuwste POCO-toestellen als eerste gelanceerd worden. Op maandag 22 maart organiseert POCO een globaal lanceringsevent om de nieuwe toestellen aan te kondigen binnen het thema “Power Your Beast”. Deze lancering zal plaatsvinden op po.co/nl en de social media kanalen van POCO.

De nieuwe website levert op dit moment alleen nog in Nederland, maar de uitbreiding naar België kan men al snel verwachten.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Sony introduceert de SRS-XB13 – krachtige EXTRA BASS sound in een compacte speaker

Groei van Apple Mac in het Nederlandse bedrijfsleven zet door, volgens onderzoek Jamf