Deze prachtige prestatie kan worden toegeschreven aan Samsungs voortdurende toewijding aan een eersteklas kijkervaring en gebruikersgerichte designs.
Samsungs leidinggevende positie op de TV-markt wordt het best geïllustreerd door de Neo QLED-reeks. In 2022 verkocht Samsung maar liefst 9,65 miljoen exemplaren van QLED- en Neo QLED-TV’s, wat de cumulatieve verkoop op 35 miljoen brengt sinds de lancering in 2017. Samsung domineerde bovendien het ultragrote tv-marktsegment in 2022, met 36,1% marktaandeel voor TV’s van meer dan 75 inch en 42,9% marktaandeel voor TV’s van meer dan 80 inch. Voor de premium TV-markt behield Samsung met 48,6% het grootste marktaandeel qua omzet.[1]
“Ons marktleiderschap in de afgelopen zeventien jaar is mogelijk dankzij de loyaliteit en het vertrouwen van onze klanten,” zegt Tonnie van Schijndel, Senior Marketing Manager Audio & Televisie bij Samsung Benelux. “En zij zullen niet teleurgesteld zijn: onze nieuwe tv line-up van 2023 tilt de gebruikservaring naar een nog hoger niveau!”
Reacties
Loading…