in

Stichting Blu-ray doet onderzoek naar Blu-ray

De Stichting Blu-ray heeft een heldere taak: het publiek enthousiast maken voor het Blu-ray medium. Dat kun je niet aan het toeval overlaten en daarom zijn we blij met ieder semi-wetenschappelijk onderzoek naar het aandachtsniveau bij Blu-ray films. Zo meldt de Stichting Blu-ray ons dat 3D films op Blu-ray disc automatisch hoger scoren op aandacht, emotie en betrokkenheid dan andere formats (zoals 2D films op hetzelfde format, of 2D films op DVD). We hebben geen idee voor wie dit persbericht bedoeld is, maar het is toch fijn om te weten.

Uit hersen-onderzoek blijkt dat films op 3D Blu-ray Disc het
hoogste scoren op aandacht, emotie en betrokkenheid. 3D Blu-ray wordt op
de voet gevolgd door de gewone Blu-ray Disc. Mensen voelen zich het
minst betrokken bij gewone films op DVD, blijkt uit het onderzoek.
Gelukkig zijn er ook concrete cijfers bekendgemaakt: uit de vergelijking
van de aandachtniveaus voor de drie formats blijkt dat de deelnemers
gemiddeld 12% meer oplettend waren bij het kijken naar 3D Blu-ray dan
bij Blu-ray én 17% meer oplettend bij Blu-ray Disc dan bij een standaard
DVD. Bij de vergelijking van 3D Blu-ray met DVD schiet het
aandachtsniveau met 29% omhoog.
 

“Deze studie laat zien dat Blu-ray niet alleen vanuit technologisch
oogpunt een grote stap voorwaarts is,”  vertelt Danielle Tamis,
woordvoerder van de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux. “Blu-ray
geeft ook een kijkervaring die méér losmaakt bij mensen. Als je naar een
film op Blu-ray kijkt, voel je de emotie, drama en spanning beter. En
wanneer je daar 3D aan toevoegt, beleef je de film nóg intenser.”
 
Meer info.

Bol.com in de huishoudelijke apparaten

AirPlay op Pioneer receivers