in

3 handige tips om je vastgoedbeheer op orde te houden

Ben je de trotse bezitter van één of meerdere panden? Dan mag je in je handjes knijpen. Je bouwt een mooi passief inkomen op en je levert een maatschappelijke bijdrage.

In jouw vastgoedpanden wonen ongetwijfeld mensen met veel plezier, en met een fijn dak boven hun hoofd.

Feit is alleen dat je ook voor wat uitdagingen komt te staan. Uitdagingen op het gebied van beheer, financiën en andere bijkomende zaken. Wil je daarom graag meer grip krijgen op je vastgoedbeheer? Dan komen onderstaande tips maar al te goed van pas.

Tip 1: maak gebruik van de juiste software

De beste tip die gegeven kan worden, is om gebruik van de juiste software te maken. Eén van de juiste softwaresystemen is de zogeheten MJOP software. Dit is software waarmee je makkelijk een meerjarenonderhoudsplan op kunt stellen, kunt monitoren en volledig uit kunt werken.

De functionaliteiten van de MJOP software zijn erg divers. Binnen dit systeem vind je bijvoorbeeld een overzicht van alle vastgoeddata. Je kunt deze data zelf inzien, maar je kunt bijvoorbeeld ook je partner toegang tot dit systeem geven. Verder vind je in dit systeem element- en gebouwbeheer. Met elementbeheer kun je alle elementen, zogeheten assets, in het gebouw op de juiste manier beheren.

En ook de gebouwbeheerfunctie is van essentieel belang. Met deze functie kun je in één oogopslag zien hoe je gebouwen ervoor staan. En welke zaken je eventueel op korte termijn moet regelen.

Tip 2: zorg voor de juiste financiële administratie

Elke maand krijg je ongetwijfeld de nodige huurinkomsten binnen. Maar, je hebt elke maand ook met uitgaven te maken, bijvoorbeeld voor het meerjarenonderhoudsplan. Om dit allemaal in goede banen te leiden, zul je zorg moeten dragen voor een goede financiële administratie.

Dit doe je bijvoorbeeld met de juiste financiële software. Met dergelijke software krijg je inzicht in alle geldstromen, en krijg je meer inzicht in je verdiensten. Dat stelt je nog makkelijker en beter in staat om het vastgoedbeheer op orde te houden.

Tip 3: automatiseer zoveel mogelijk zaken

Het is sowieso ook aan te raden om zoveel mogelijk zaken te automatiseren:

  • Stel huurcontracten niet meer handmatig op. Hiervoor bestaan handige systemen, waarvoor je slechts een paar gegevens in hoeft te vullen. Nadat je dat gedaan hebt, rolt er een volledig huurcontract uit.
  • Start met automatisch indexeren. Je kunt hier de rekentool van het CBS voor gebruiken, maar je kunt ook van een automatisch systeem gebruik maken. Dat levert je nog meer gemak op.
  • Automatiseer het verwerken van nieuwe huurders. Als je nieuwe huurders krijgt, gaat dit gepaard met een flinke administratie. Een groot gedeelte van deze administratie kun je ook automatiseren!

 

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Philips Monitors introduceert de Evnia 27M2C5500W; de nieuwe 240Hz-monitor binnen de Evnia-gaminglijn

Lenovo onthult ‘s werelds krachtigste 16-inch gaminglaptops met AI1 en nieuwe gamingproducten