in

Audiomerken Teufel en Raumfeld openen brandstore in Amsterdam

‘Een beetje Berlijn in Amsterdam’ winkel op Van Baerlestraat een feit – Vandaag hebben de Berlijnse audiospecialisten van Teufel en Raumfeld de deuren van hun gezamenlijke brandstore op de Van Baerlestraat in Amsterdam geopend, net op de hoek van de P.C. Hooftstraat.

Samen zijn dit wellicht de bekendste winkelstraten van Nederland. Het is de eerste brandstore die de Berlin Acoustics Group buiten thuisland Duitsland opent. De enige andere winkel is de gezamenlijke flagshipstore van Teufel en Raumfeld op de Budapesterstraße in Berlijn. 

Sinds de jaren negentig is luidsprekermerk Teufel alleen online te koop; het multiroom streamingmerk Raumfeld werd vijf jaar geleden aan het portfolio toegevoegd en is ook alleen via de webshop te verkrijgen. Met de opening van de Berlijnse flagshipstore in april 2014 is een eerste vertaalslag naar de fysieke winkelvloer gemaakt. Anderhalf jaar later en een kleine vijf jaar na de launch van de Nederlandstalige webshop www.teufelaudio.nl, is de tijd rijp voor een brandstore van beide merken in hartje Amsterdam.

Online en offline
Edgar van Velzen, CEO van de Berlin Acoustics Group: “Online aanwezigheid en online verkoop houden altijd onze focus, maar we willen ook via ‘de winkelvloer’ klanten aan Teufel en Raumfeld binden. We hadden geen betere locatie kunnen vinden voor onze brandstore dan de Van Baerlestraat. Op iedere vierkante meter ademt de Amsterdamse brandstore 100% audiobeleving. En dat is goed voor de branding van onze twee merken. Maar de winkel is ook belangrijk voor de directe feedback. Met hun suggesties kunnen we direct aan de slag. Dat hebben we ook positief ervaren in onze flagshipstore in Berlijn. Het past dus juist heel goed bij ons als e-commercebedrijf. Deze omni-channel set-up heeft een versterkend en aanvullend effect.”

Internationale expansie
Met de opening van de Amsterdamse vestiging zet de Berlin Acoustics Group een volgende stap in de richting van een wereldwijde expansie. Amsterdam is een logische keuze, omdat na de Duitstalige markt de Nederlandse markt een hele belangrijke bijdrage levert aan de totale omzet van de Berlin Acoustics Group. Van Velzen voegt hier aan toe: “De Nederlandse markt is een betrouwbare graadmeter. De ervaringen die we hier verzamelen, zijn voor de geplande brandstores elders uitermate waardevol.”

Teufel en Raumfeld: het assortiment
Het portfolio van Teufel is allesomvattend en bestaat naast home cinema luidsprekers ook uit koptelefoons, multimedia- en pc-systemen en draagbare producten met Bluetooth-functionaliteit en een lange accuduur. In 1996 was Teufel het eerste Duitse bedrijf dat speakers met een THX-licentie introduceerde. Vandaag de dag biedt Teufel ’s werelds grootste range aan THX-luidsprekers.

Het aanbod van Raumfeld is gespecialiseerd op multiroom streaming en omvat verschillende modellen: zowel stereo speakers als een soundbar en sounddeck maken onderdeel uit van het portfolio. Alle wifi speakers van Raumfeld zijn hoogwaardige multiroom stereosystemen met ingebouwde versterkers en geïntegreerde netwerktechnologie. Geavanceerde digitaal/analoog-converters en hoogwaardige, optimaal gebalanceerde audiohardware maken draadloze muziekweergave in pure high fidelity, zonder kwaliteitsverlies, in meerdere ruimtes tegelijkertijd mogelijk.

Beide merken vallen geregeld in de prijzen: in 2015 wonnen meerdere producten de eerste plaats bij de ‘Goldenes Ohr’-uitreiking van het blad AUDIO. Ook het blad Stereoplay kende zowel Teufel als Raumfeld eerste plekken toe en in Nederland werden meerdere Tech Awards van uitgever Reshift in de wacht gesleept. Raumfeld behaalde bovendien de eerste plek bij ‘Stiftung Warentest’ (vergelijkbaar met de Nederlandse Consumentenbond) met de Stereo Cubes. Raumfeld is tevens winnaar van een Red Dot Award 2015.

Kerstshoppen in 2020: persoonlijk, social en omnichannel

Samsung duidt vier technologietrends voor 2016