De samenwerking heeft alles in zich om een van de meest veelbelovende ontwikkelingen sinds tijden te worden binnen de televisiebranche.
In deze samenwerking komen de wereldvermaarde technologieën en expertise van beide bedrijven samen. Zo ontstaat de unieke kans om technische knowhow en middelen uit te wisselen waarmee elk van deze bedrijven een lange reeks baanbrekende producten heeft weten te ontwerpen en ontwikkelen; producten die keer op keer de standaard zijn geworden voor de allerbeste tv-beeldkwaliteit en onovertroffen geluidskwaliteit.
‘Deze nieuwe samenwerking met TP Vision betekent een prachtige kans om de normen voor geluidskwaliteit en -prestatie van tv’s opnieuw te definiëren.’
Een factor die ook heeft bijgedragen aan deze samenwerking is de lange traditie die beide bedrijven hebben als het gaat om het ontwikkelen van eigen technologieën, met volledige controle over alle stadia van het ontwikkelings- en productieproces. TP Vision streeft er voortdurend naar marktleider te blijven op het gebied van beeldkwaliteit (de bekroonde P5-processor) en Europees design, en met technologieën zoals Ambilight. Bowers & Wilkins laat al vele jaren zien in staat te zijn met eigen onderzoek en ontwikkeling de absoluut beste geluidskwaliteit te ontwikkelen, ongeacht het product.
Martijn Smelt, Chief Marketing Officer van TP Vision, over de nieuwe samenwerking: ‘We hebben als sector veel te lang toegestaan dat geluid het ondergeschoven kindje bleef bij de kwaliteit van tv’s. Die lacune manifesteerde zich nog nadrukkelijker ten opzichte van de hoogwaardige kwaliteit van onze OLED-tv’s. Ik vind het dus fantastisch dat we in Bowers & Wilkins, ’s werelds beste bedrijf op het gebied van geluidskwaliteit, een partner hebben gevonden met wie ons topsegment Philips-tv’s ook wat geluid betreft een unieke topervaring gaat bieden.’
Richard Campbell, Chief Revenue Officer bij Bowers & Wilkins: ‘Deze nieuwe samenwerking met TP Vision betekent een prachtige kans om de normen voor geluidskwaliteit en -prestatie van tv’s opnieuw te definiëren. Dankzij de fenomenale nieuwe Philips-tv’s zal onze vermaarde audiokwaliteit zijn weg vinden naar een nieuw consumentenpubliek dat nu zelf de ongelofelijke luisterervaring kan beleven die alleen wij kunnen bieden: “Sound by Bowers and Wilkins”.’
De effectiviteit en efficiëntie van de samenwerking worden bevorderd door de locatie van de belangrijkste technische faciliteiten van beide bedrijven in Europa. Philips TV behoudt zijn innovatiecentrum in Gent, België, en Bowers & Wilkins heeft onlangs een belangrijke investering gedaan om zijn R&D-centrum in het Verenigd Koninkrijk uit te breiden en te relokaliseren.
Het eerste tipje van de sluier van deze samenwerking en de ongekende mogelijkheden zal worden opgelicht tijdens de IFA Berlijn, later dit jaar.
Reacties
Loading…