De koopbeluste Millennials zijn absolute koplopers: maar liefst 7 op de 10 Millennials shoppen graag online met hun geliefde smartphone! Deze groep wordt gevolgd door Digitieners (53%), Generatie X (48%) en de Babyboomers (20%).
Bijna alle Nederlanders (94%) kopen anno 2019 wel eens producten online. Van deze online shoppers doet 53% dat minstens 1 keer per maand! Niet vreemd als je je bedenkt dat winkeliers het online shoppen steeds makkelijker maken. Daar hecht de consumenten ook echt waarde aan, voor 58% van de Nederlanders is een gemakkelijk bestelproces een belangrijke reden om te kiezen voor een bepaalde webshop. Hoge verzendkosten zijn de grootste afhaker.
Over het onderzoek
‘What’s Happening Online’ wordt al 12 jaar achtereen op eigen initiatief uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. In dit kwantitatieve onderzoek wordt de gehele breedte van de Nederlandse samenleving ondervraagd over onder andere internet- en sociale mediagebruik. De doelgroep van het onderzoek bestaat uit Nederlanders van 14 jaar en ouder. In totaal hebben 2.611 Nederlanders de online vragenlijst volledig ingevuld. De steekproef van 14 – 17 jaar is representatief voor de Nederlandse bevolking naar geslacht en leeftijd. Vanaf 18 jaar (n=2.402) is de steekproef representatief naar geslacht, leeftijd en opleidingsniveau.
Reacties
Loading…