in

Logitech breidt Sync-software uit met features om bedrijven te helpen met complex ruimtebeheer

Het boeken van ruimtes, gedetailleerde inzichten in ruimtegebruik en het oplossen van problemen in vergaderruimtes zonder daar zelf aanwezig te hoeven zijn.

Vandaag heeft Logitech nieuwe software geïntroduceerd om bedrijven te helpen bij complex ruimtebeheer. De uitbreiding van Logitech Sync bestaat uit software voor het boeken van complete ruimtes, het verkrijgen van gedetailleerde inzichten in de manieren waarop ruimtes worden gebruikt en automatisering om management van ruimtes en apparatuur eenvoudiger te maken. De introductie van deze features is een gevolg van IT-teams die steeds meer moeite hebben met het bewaren van controle over ruimtebeheer, dat steeds complexer wordt.

“De complexiteit van vergaderruimtes is toegenomen, terwijl IT-teams in omvang niet meebewegen”, vertelt Henry Levak, VP of Product bij Logitech B2B. “Logitech Sync heeft als doel om IT-afdelingen weer optimale controle te geven. Zie Logitech Sync het als een centrale plek om de “Houston, we have a problem’-momenten’ nauwkeurig te volgen en deze problemen virtueel op te lossen, ongeacht de afstand.”

Compleet ruimtebeheer via één dashboard

Met Logi Dock Flex introduceerde Logitech vorig jaar al een oplossing om bureaus te boeken, waardoor het voor werknemers een fluitje van een cent werd om de juiste plek naast hun directe collega’s te reserveren in flexwerkomgevingen. Nu trekt Logitech deze lijn door naar volledige ruimtes. De nieuwe software om ruimtes te boeken via Tap Scheduler volgt dezelfde intuïtieve weg, waardoor conflicten die kunnen ontstaan bij het boeken van vergaderruimtes worden voorkomen. IT-teams kunnen bovendien alles managen vanuit één enkel platform.
Dankzij de nieuwe software kunnen werknemers een complete ruimte boeken en claimen, direct vanuit kalenderapps als Google WorkSpace en Office 365, of direct via de Logitech Tap Scheduler.

Een systeem dat zich aanpast aan het gedrag van de gebruikers

Als er niet is ingecheckt in een gereserveerde ruimte, dan wordt deze automatisch vrijgegeven en beschikbaar gemaakt voor anderen. Voor ad-hoc-meetings kunnen gebruikers in één oogopslag zien of een ruimte beschikbaar is door middel van de LED-statuslampjes op Tap Scheduler. Ook kunnen gebruikers door een kaart navigeren om naar beschikbare ruimtes te zoeken via de Logi Tune-app, Tap Scheduler of beeldschermen op kantoor.
In een toekomstige software-update wordt AI Viewfinder voor Rally Bar en Rally Bar Mini uitgebreid. Nu wordt deze feature gebruikt om mensen te framen, maar er wordt een mogelijkheid toegevoegd om een ad-hoc meeting te identificeren, waarna de status van de vergaderruimte automatisch schakelt naar ‘bezet’.

IT-beheerders kunnen het boeken van ruimtes en bijbehorende instellingen naar wens aanpassen, zodat zij zelf een werkwijze kunnen vormgeven die aansluit bij het beleid van het bedrijf. Later dit jaar verschijnt er ook een update om de Tap Scheduler interface te personaliseren met custom wallpapers en beeldmateriaal dat de merkidentiteit van een bedrijf laat zien.

Troubleshooting op afstand

Tienduizenden bedrijven gebruiken Logitech Sync om ruimtes en de apparaten van hun werknemers op afstand te managen en met de toevoeging van Remote UI Access in Sync worden deze mogelijkheden aanzienlijk uitgebreid. Een IT-teamlid kan virtueel de desktop van een individu ‘overnemen’ om problemen op afstand te verhelpen. Remote UI Access biedt IT de mogelijkheid om ‘binnen in een vergaderruimte te kijken’ om eventuele problemen met camera’s, touchcontrollers of zelfs het planningspaneel op te lossen, zonder een stap in dezelfde ruimte te hoeven zetten. De strikte privacy- en beveiligingsstandaarden van Logitech garanderen dat Sync geen audio, video of statische afbeeldingen vastlegt of opneemt in een vergaderruimte, wanneer dan ook.

Besluitvorming, onderbouwd met gedetailleerde data

Van huddle rooms tot bestuurskamers: Sync legt patronen vast over hoe ruimtes worden gebruikt. Denk dan aan de frequentie (hoe vaak een ruimte wordt gebruikt) en de bezetting in de ruimte (de hoeveelheid mensen die zich in de ruimte bevindt op een bepaald moment). Hierdoor is giswerk niet meer aan de orde. Data over ruimtegebruik- en bezetting zijn uitsluitend zichtbaar voor de IT-admins en vormen een sterke basis voor precieze besluitvorming. Op basis hiervan kunnen bedrijven bijvoorbeeld kijken welke ruimtes die bijna niet worden gebruikt herzien moeten worden of welke druk bezochte ruimtes moeten worden gedupliceerd.

Prijs en beschikbaarheid

Sync Remote UI Access, het boeken van ruimtes, het creëren van een kaart en het verkrijgen van inzichten in ruimtegebruik zijn features die het Logitech Select for Rooms serviceplan uitbreiden voor 399 euro per jaar. Select for Rooms biedt een combinatie van technische expertise en geavanceerde software om bedrijven te helpen bij het managen van hun ruimtes.

Deze premium features zijn ook inbegrepen in Essential for Rooms: een nieuwe service die de IT-expertise van klanten en partners aanvult met geavanceerd management en analytics-tools, voor 199 euro per jaar. Software voor het boeken van ruimtes wordt aan het eind van de zomer verwacht. Schrijf je nu in voor de open beta via sync.logitech.com.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

EZVIZ lanceert twee slimme beveiligingsproducten oplaadbaar met zonne-energie in Nederland

Dell introduceert uitgebreid portfolio Copilot+ AI-pc’s