Ook voor de rest van de week wordt in de hele sector een ongekend hoge piekdrukte verwacht.
De hele branche – van webwinkels tot bezorgers – werkt momenteel op volle kracht om alle bestellingen bij iedereen thuis te bezorgen. De drukte wordt door middel van goede samenwerking in de hele sector goed opgevangen.
Consumenten kiezen steeds slimmer
Inmiddels hebben 2,5 miljoen Nederlanders hun bezorgvoorkeuren ingesteld via de PostNL-app. De toename in het aanpassen van deze bezorgvoorkeuren speelt een belangrijke rol in het soepel laten verlopen van deze drukte. Het afleveren in pakketautomaten groeit explosief: met een stijging van 150% vergeleken met vorig jaar kiezen steeds meer mensen voor deze efficiënte en flexibele oplossing. Deze trends stellen consumenten in staat het pakket te ontvangen op de tijd en plaats van hun voorkeur.
Trots
Stephan van den Eijnden, Managing Director Commerce bij PostNL, over de feestdagenperiode: “Ik ben ontzettend trots op onze collega’s. Het is fantastisch om te zien hoe zij en de hele branche hard werken om deze drukte in goede banen te leiden. Ook consumenten dragen hun steentje bij door duidelijk in de PostNL-app aan te geven waar en wanneer wij het pakket het best kunnen bezorgen. De inzet van iedereen – medewerkers, webwinkels en consumenten, bewijst dat we dit aantal pakketten samen aankunnen. We blijven ons samen met de branche inspannen om ook de komende dagen soepel te laten verlopen.”
Reacties
Loading…