in

Bijna 70 procent van de millennials koopt tijdens Black Friday

Deloitte voert jaarlijks een onderzoek uit naar de decemberaankopen onder Europese consumenten. Hieruit blijkt dat vooral dat de Nederlandse Black Friday in populariteit toeneemt.

Zo verwacht 68 procent van de consumenten in de leeftijdscategorie 18 tot 34 jaar, ook wel de millennials genoemd, iets te kopen tijdens Black Friday. Gemiddeld doet 53 procent van de Nederlandse consumenten een aankoop tijdens dit event.

Black Friday wordt steeds populairder. Vooral onder millennials is de toename groot: 68 procent zegt iets te gaan kopen tijdens Black Friday. Zij geven gemiddeld 16 procent van hun totale budget voor de feestdagen uit aan Black Friday.

“De Black Friday-ontwikkelingen in toonaangevende markten zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk laten zien dat Black Friday een goede ontwikkeling is voor consumenten.

“De Black Friday-ontwikkelingen in toonaangevende markten zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk laten zien dat Black Friday een goede ontwikkeling is voor consumenten. Dit uiteraard door de belofte van hoge kortingen in een periode van het jaar waarin sint- en kerstcadeaus worden aangeschaft.
Retailers merken dat er een verschuiving is in het consumentengedrag: van emotioneel gedreven kerstaankopen naar opportunistisch verwachte kortingen van november tot januari, met bijbehorende gevolgen voor de marges van retailers” zegt Adgild Hop, partner Deloitte Nederland en Retail Lead.

Mobiele aankopen nemen toe

Tevens blijkt uit het Decemberonderzoek van Deloitte dat mobiele aankopen toenemen met 21 procent ten opzichte van vorig jaar. De meeste mobiele aankopen worden gedaan door millennials.
De traditionele winkelstraat wordt, in navolging van vorig jaar, nog steeds gewaardeerd. 70 procent van de consumenten doet onder andere sint- en kerstaankopen in een offline winkel. Tegelijkertijd bezoekt 30 procent geen fysieke winkel en koopt online.

Over Deloitte’s Decemberonderzoek

Deloitte’s Decemberonderzoek is uitgevoerd onder 9.000 consumenten in tien landen, waarvan 840 respondenten in Nederland. Het biedt inzicht in de consumentenverwachtingen over de decemberaankopen in 2018. Naast de vragen die de respondenten in alle landen zijn voorgelegd, zijn Nederlandse consumenten ook specifiek gevraagd naar hun verwachtingen omtrent het Sinterklaasfeest en hun opvattingen over online aankopen.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Stroom wordt eindelijk echt mobiel met de Sherpa powerpacks

Nederlandse consument wordt niet blij van emoji’s en gifjes in klantenservice