Na overhandiging van de
eerste exemplaren Sony Readers aan Daniel Ropers, algemeen directeur van
bol.com, lichtten bol.com en Sony toe hoe zij de digitale boekenmarkt willen
openbreken en digitaal lezen vooral voor een breed publiek toegankelijk willen
maken. De mediawinkel en de elektronicagigant richten zich op
consumentvriendelijke prijzen en gebruiksgemak. Zo zijn de Sony Readers vanaf
vandaag bij bol.com te koop vanaf € 199, een veel lagere prijs dan consumenten
voorheen betaalden voor een e-reader. Het ruime boekenassortiment van grote
Nederlandse én internationale schrijvers is overal ter wereld binnen enkele
seconden beschikbaar. De digitale boeken zijn gemiddeld zo’n 20% goedkoper dan
een fysiek exemplaar. Zo is digitaal lezen nu voor iedereen weggelegd. Alle
aanwezigen ontvingen na afloop van de presentatie de nieuwe Sony Reader Touch
of Pocket Edition om ‘Digitaal Lezen’ zelf te ervaren.
Bol.com denkt nog dit
jaar duizenden e-readers en digitale boeken te verkopen. In de Verenigde Staten
maakt de e-reader al een sterke ontwikkeling door. In Europa waren eerdere
versies van de Sony Reader al verkrijgbaar in diverse landen, waaronder
Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Rick Londema, managing director van
Sony Benelux: “Er is in Nederland lang uitgekeken naar onze nieuwste generatie
Readers. De wens van bol.com om digitaal lezen in Nederland echt groot te
willen maken, kwam geheel overeen met onze ideeën. Deze samenwerking biedt een
uitstekende aanvulling op onze Readers en de mogelijkheid om elektronisch lezen
breed toegankelijk te maken voor de Nederlandse consument. Wij hebben het
product, zij de content<