in

Bol.com start met printerloos retourneren en Retour Ophalen

Om klanten nog meer service en gemak te bieden in online winkelen, innoveert bol.com in samenwerking met PostNL het proces van retourneren. Bol.com is hiermee de eerste online winkel die de mogelijkheid biedt om met een digitale barcode een pakket te retourneren.

Deze service is beschikbaar voor alle klanten van bol.com in Nederland. Daarnaast kunnen bol.com-klanten retouren vanaf nu door PostNL bij hen thuis laten ophalen, op tijdstip naar keuze. Deze nieuwe dienst, Retour Ophalen, is nog een pilot bij bol.com en daarom beschikbaar in een geselecteerd aantal regio’s in Nederland.

Klik om te vergroten

Het retourproces en de bijbehorende voorwaarden kunnen een drempel vormen voor consumenten om online te winkelen. Daarom heeft bol.com deze innovaties samen met PostNL ontwikkeld, zodat het proces van retourneren nog toegankelijker en eenvoudiger wordt gemaakt. Bol.com verwacht hiermee de drempel om online te winkelen nog meer te verlagen en de groei van e-commerce verder te versnellen.

Printerloos retourneren

De klanten van bol.com die hun retour bij een PostNL-locatie afgeven, hoeven vanaf nu thuis geen retourlabel meer te printen. Klanten ontvangen bij het melden van een retour van bol.com een digitale barcode. Op een PostNL-locatie kunnen klanten deze barcode op hun smartphone tonen aan de medewerker, die vervolgens de barcode scant en het label print. Printerloos retourneren is mogelijk voor het hele assortiment van bol.com, inclusief het assortiment van verkooppartners van bol.com die gebruik maken van verzending via PostNL.

Retour Ophalen

Met de nieuwe service Retour Ophalen van bol.com kunnen klanten bestelde items met het Select-label* thuis op laten halen door PostNL. Klanten kunnen via bol.com Retour Ophalen een ophaalafspraak maken en het gewenste tijdvak aangeven. Zodra de klant zijn ophaalafspraak voor 12 uur ‘s middags maakt, kan de retourzending dezelfde dag tussen 15 uur en 21 uur nog worden opgehaald. Het ophalen van artikelen is mogelijk op werkdagen tussen 8 uur ’s ochtends en 21 uur ’s avonds.

Op dit moment loopt deze pilot in Amsterdam en omgeving (zie afbeelding). Na de testfase wordt gekeken of de dienst verder uitgerold kan worden naar de rest van Nederland en ook Vlaanderen.

Bol.com streeft al jaren naar het vergroten van service en gemak voor klanten met services als afhaalpunten, achteraf betalen en kostenloos retourneren. Daarnaast probeert bol.com er ook alles aan te doen om onnodig retourneren te voorkomen, door bijvoorbeeld productinformatie in de winkel te verbeteren en klanten nog beter te begeleiden bij een aankoop. Het retourpercentage van bol.com is dan ook de afgelopen jaren stabiel gebleven en betreft slechts enkele procenten, wat beduidend lager is dat het gemiddelde voor webwinkels.

*Het assortiment met het Select-label bestaat op dit moment uit meer dan 300.000 artikelen, het betreft de meest bestelde artikelen bij bol.com.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Dreigingsvoorspellingen van Kaspersky Lab voor 2018

Sensationeel: echte 4K UHD-bioscoop in de woonkamer met de BenQ W1700