De Vice President van Messe Berlin, Jens Heithecker, opende de dag om uit te leggen waar we waren. Huelva betekent ‘Coast of Light’ en hij beloofde wat bijzondere ‘lights’ te presenteren uit de industrie. Onderstaand een korte overview van de briefings:
Philips
Philips zet weer hard in op Healtcare en spreken van ‘Personal to Personalized’ en daarmee bedoeld men dat Phillips gaat innoveren op het gebied van data inzichten en deze vertalen naar de gezondheidszorg. Alles zou op afstand inzichtelijk moeten zijn om mensen 24/7 te kunnen helpen. Contact met je tandarts via een app, een snurkgordel die trillingen geeft zodat je niet tot last bent van je bedpartner of een zwangerschapsapp die volledig is ingericht op basis van de data die je ingeeft.
TCL
TCL is een ambitieuze Chinees elektronicaconcern dat graag wil groeien op het gebied van TV, Audio & Airconditioning. Nu men ruim twintig jaar actief is vinden ze het in China tijd om zich internationaal te gaan laten zien en Europa te trotseren. TCL zal eind 2019 verkrijgbaar zijn via een in Nederland te openen kantoor. In 2020 willen ze zich met hun televisie’s in de top drie nestelen (op basis van omzet en aantallen). Ze hebben te maken met een moordende concurrentie… Veel succes TCL!
Ze hebben te maken met een moordende concurrentie… Veel succes TCL!
Haier
Haier is inmiddels overgenomen door de Candy Group en groeit enorm. Ze hebben 15,4% marktaandeel wereldwijd op witgoed en introduceren verschillende producten onder verschillende namen. Zo ook een revolutionaire wasmachine; ‘Snap & Wash’. De app die met dit witgoedapparaat komt vertelt je op basis van een gemaakte foto van je vuile welk programma je moet gebruiken, leuke gimmick al zeg ik zelf! Maar ze zetten ook in op minder verspilling en slimmer wassen. Daarnaast wordt er ook vol ingezet op Smart Cooking, uiteraard met een app als remote waarmee je bijvoorbeeld op afstand de oven kan aanzetten en programmeren. Nu zie ik hier de toegevoegde waarde niet echt van, maar ach, het is wel grappig.
Metz & Skyworth
Metz & Skyworth had ik nog nooit van gehoord en met mij ook de 299 anderen aanwezigen. Echter bestaan ze al sinds 1938 en telt het kantoor in Zirndorp, Duitsland zo’n honderdzestig medewerkers. Dit vooralsnog onbekende Duitse merk wil hier wereldwijd verandering in gaan brengen met haar TV- en audioproducten.
Safera
Safera (ook een nieuw merk) zet in op ‘Smart Cooking’. Het bedrijf uit Finland heeft een revolutionair apparaatje gemaakt waarin je de luchtkwaliteit kunt meten. Ventileer je bijvoorbeeld voldoende of zet je op tijd je kookplaat uit. Allemaal handig in 1 app verwerkt. Een erg cool product wat standaard geïntegreerd zou moeten zijn in iedere keuken.
Hisense
Hisense presenteerde nieuwe producten zoals TV’s, koelkasten, vriezers, wasmachines, mobiele telefoons, tablets etc. Ook zij gaan zich vol inzetten op 8K resolutie, ik ben benieuwd of ze de concurrentie hiermee écht kunnen gaan benaderen of dat ze al achter de feiten aanlopen.
Wout Jansen | Digitailing
#coinnovation
Reacties
Loading…