in

Een website: Is dat nog nodig in tijden van social media?

Sociale media lijken steeds belangrijker te worden, niet alleen om je buren te begluren of posts van je vrienden te liken. Ook voor bedrijven neemt het belang van een goed online plaatje op social media ontzettend toe.

Niet alleen het hebben van een aansprekende pagina maar ook het onderhouden ervan vergen aandacht en tijd. Daarnaast is het goed om als ondernemer consistent aandacht te vragen door te investeren in Facebook advertenties en betaalde posts op Instagram. Kortom, een tijdrovend klusje en deel van je zichtbaarheid. Naast dit online plaatje op social media kan de vraag ontstaan; Die duurbetaalde website, is die wel nodig? Hier het antwoord!

Vindbaarheid is zichtbaarheid

Met een aansprekend Facebook en Instagram account word je wellicht gevonden door mensen die daar al actief zijn, maar buitenstaanders zullen je niet snel vinden. De Google resultaten zijn namelijk niet hoog bij alleen een social media account. Wanneer jij bijvoorbeeld ervaren WordPress Developers in hebt geschakeld, zullen zij een website voorzien van het beste WordPress webdesign. Hierdoor wordt de zichtbaarheid van jou in de bekende zoekmachine opeens ontzettend vergroot. Andere website builders laten minder goede resultaten zien. En geloof ons; Uiteindelijk is Google nog altijd de meest gebruikte manier om een bedrijf te vinden en niet een social media account.

Tijdsonafhankelijke effecten

Social media dient vooral als doel om mensen actueel bij je bedrijf te blijven betrekken. Dit doe je door ontwikkelingen en deals te delen met je achterban. Een website biedt juist meer ruimte voor tijdsonafhankelijke informatie zoals openingstijden, aanbod en contactgegevens. Je kunt dit combineren met een kopje ‘nieuws’ of een ‘blog’, beide zaken die de vindbaarheid ten goede komen.

Combineren kun je leren

De allerbeste optie is dus eigenlijk; Combineer beide! Het is anno 2022 belangrijker dan ooit om een goed een aansprekend online plaatje te hebben. Investeer hier in door het aantrekken van de juiste personen en professionals. Link  je Facebook aan je site en vice versa. Beide dienen echt een ander doel, maar versterken elkaar daarnaast ook nog eens.

Kortom, online gaan is tegenwoordig niet meer iets vrijblijvends maar echt iets wat een investering vraagt. Een investering van geld en tijd. Het is wel belangrijk een duidelijke strategie en koers te kiezen, wanneer je dit niet doet kan het zelfs tégen je gaan werken.

Een verouderd online beeld doet namelijk vermoeden dat je niet actueel bent en achter de feiten aanloopt. Een beeld wat iedere ondernemer natuurlijk wil vermijden! Maar kiezen voor social media óf een (goede) website? Dat is dus niet nodig!

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Loading…

0

DigiTest: Nextbase 622GW dashcam review

Flexibele bezorging in tijden van economische onzekerheid