in

ENDORFY – een nieuw Europees merk op het internationale consumer tech podium

Cooling, de eigenaar van SPC Gear en SilentiumPC, introduceert vandaag zijn nieuwe merk – ENDORFY. De stap is het gevolg van internationale uitbreiding en verbreding van de doelgroep. ENDORFY gaat verder dan gaming en wil met zijn producten en boodschap alle technologiefans bereiken.

De introductie van het merk ENDORFY hangt samen met de veranderende technologiemarkt en het is een langetermijninvestering om verdere, wereldwijde groei te kunnen realiseren. Cooling richt zich zodoende door deze merkstrategiewijziging op één enkel krachtig merk dat de huidige communicatietrends volgt, voldoet aan de eisen van de wereldwijde consument en zich op de gehele technologiemarkt vestigt.

“Na het succes op een aantal markten is verdere uitbreiding de logische, volgende stap voor ons”, zegt Łukasz Zdziech, CEO van Cooling. Hij vervolgt: “We streven er voortdurend naar om zowel de kwaliteit van de aangeboden producten als het werkterrein verder te ontwikkelen. We hebben al veelbelovende resultaten geboekt op verschillende buitenlandse markten, zoals Tsjechië en Duitsland. Nu willen we onze activiteiten aanzienlijk uit breiden. Wij zullen aanwezig zijn in bijna heel Europa, en in de toekomst in de hele wereld. We willen concurreren met de grootste bedrijven in de sector.”

De start het merk ENDORFY valt ook samen met de groei van gebruikers en de uitgebreide doelgroep. ENDORFY is er met zijn producten voor tal van verschillende technologiegebruikers en gaat veel verder dan alleen de game-industrie.

We komen oorspronkelijk uit de gamewereld en dat zullen we altijd trouw blijven, maar ons publiek bestaat allang niet meer uitsluitend uit gamers

De introductie van het merk ENDORFY hangt samen met de veranderende technologiemarkt en het is een langetermijninvestering om verdere, wereldwijde groei te kunnen realiseren. Cooling richt zich zodoende door deze merkstrategiewijziging op één enkel krachtig merk dat de huidige communicatietrends volgt, voldoet aan de eisen van de wereldwijde consument en zich op de gehele technologiemarkt vestigt.

“We komen oorspronkelijk uit de gamewereld en dat zullen we altijd trouw blijven, maar ons publiek bestaat allang niet meer uitsluitend uit gamers. Het zijn ook content creators, streamers, podcasters, schrijvers of casual gebruikers, die helemaal geen games hoeven te spelen om van onze technologie te genieten”, legt Łukasz Zdziech uit. Aansluitend stelt hij: “Als antwoord op deze veranderingen besloten we het merk aan te passen. We willen relevant zijn voor zowel ons gamepubliek als voor degenen die niet uit de gamewereld komen. We willen een merk zijn dat geassocieerd wordt met positieve emoties die door technologie worden geleverd.”

ENDORFY is een merk voor iedereen die plezier wil beleven aan het gebruik van technologie. Deze hechte, noem het vriendschappelijke of collegiale relatie tussen bedrijf en zijn publiek vormt de basis van de creatie van ENDORFY en de visie achter het nieuwe merk van Cooling.

“Tijdens de ontwerpontwikkeling van ENDORFY vroegen we ons af wat al onze zeer uiteenlopende klantgroepen gemeen hadden. Uiteindelijk hebben we het antwoord gevonden. Het zijn de emoties die ze ervaren tijdens het gebruik van technologie”, voegt Jacek Serwański, Marketing Director van Cooling, toe. “Het is de vreugde van het winnen van een wedstrijd in een game, of de trots wanneer je je vrienden je zelfgebouwde pc laat zien. Het is ook een moment van ontspanning na een lange dag met je favoriete muziek op je koptelefoon. Deze kleine momenten zijn ons dierbaar, want hoewel ze gekenmerkt worden door grote individualiteit, brengen ze eigenlijk alle technologiegebruikers samen.”

Het merk heeft er ook voor gezorgd dat zijn visuele communicatie opvalt. Het imago van ENDORFY is gebaseerd op een uniek kleurenpalet. Het wordt door geen enkele in de sector bekende entiteit gebruikt. De twee hoofdkleuren zijn geel en blauw, ondersteund door zwart, wit en verschillende grijstinten. “We besteden veel aandacht aan details, wat bijvoorbeeld te zien is in de verpakkingen die we voor ENDORFY hebben ontworpen”, legt Jacek Serwański uit. “De witte doos valt onmiddellijk op in het winkelschap, waar zwart meestal domineert op de technologische afdeling. Op de doos laten we het product vanuit bijna elke hoek zien. Zo kan de klant zien wat hij koopt, zelfs zonder de verpakking te openen.”

Belangrijke producten die al vanaf 5 oktober 2022 beschikbaar zullen zijn:

  • Navis F280 Cooling System – garandeert een stille werking zonder ventilatorgeluid
  • Solum Studio & Solum Broadcast Microphones – een oplossing die zorgt voor helder geluid en ultiem comfort tijdens lange opname-uren
  • Wireless Thock Compact Keyboard Series – waardoor je verwarde kabels kunt vergeten en je kunt concentreren op je taken
  • GEM en GEM Plus Mice in de “Onyx White” kleur – een combinatie van ongelooflijke nauwkeurigheid en origineel design met een uniek kleurenschema

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Nieuwe Pro Series gaming headsets van RIG nu verkrijgbaar

KEF lanceert Mu7 Noise-Cancelling draadloze hoofdtelefoons ontworpen door Ross Lovegrove