in

Fairphone introduceert nieuwe service: Fairphone Easy

De service tilt circulariteit naar een hoger niveau met de duurzame smartphone voor een vast maandelijks bedrag – Fairphone start vandaag een pilot in Nederland om middels een service hun duurzame smartphones aan te bieden voor een maandelijks bedrag.

Consumenten kunnen de serviceperiode kiezen die het beste bij hun behoeften past en krijgen vervolgens de Fairphone 4 met beschermhoesje en screenprotector in bruikleen. De service biedt softwaresupport en onderhoud- en reparatieservice aan om de levensduur van de smartphone te verlengen tot vijf jaar. In geval van reparatie ontvangen gebruikers van Fairphone Easy binnen 48 uur een vervangend toestel terwijl Fairphone het andere toestel opknapt en repareert. Met Fairphone Easy wil de Nederlandse fabrikant van ethische smartphones circulariteit naar een hoger niveau tillen. De service, die het huidige businessmodel van de consumentenelektronica doorbreekt, richt zich op de consument die een duurzame keuze wil maken en de smartphone langer wil gebruiken, maar liever heeft dat reparatie en onderhoud voor hen wordt geregeld.

Na de verkoop van een smartphone is het moeilijk om te beïnvloeden of te controleren wat er met het toestel gebeurt. Mensen beslissen zelf wat ze met hun smartphone doen op het gebied van houden, weggooien, repareren of recyclen. Dit past niet bij de duurzame missie van Fairphone op levensduur en circulariteit. Met de nieuwe service motiveert Fairphone de consument om haar smartphone zo lang mogelijk te gebruiken of om het door Fairphone te laten doorgeven aan een nieuwe eigenaar zolang het toestel nog werkt. Zelfs als een smartphone onherstelbaar kapot is, zorgt Fairphone ervoor dat de onderdelen nog gebruikt kunnen worden om andere apparaten te repareren.

Met de komst van Fairphone Easy willen we de gemiddelde levensduur van onze telefoons verlengen tot vijf jaar

“Met de komst van Fairphone Easy willen we de gemiddelde levensduur van onze telefoons verlengen tot vijf jaar. Door een service aan te bieden waarbij we de telefoons voor de consument kunnen onderhouden, repareren en recyclen, zorgen we ervoor dat we e-waste beperken en in staat zijn om de CO2-uitstoot te verminderen met 31%. Deze moderne vorm van eigendom biedt daarnaast vrijheid en flexibiliteit en dat is belangrijk voor veel consumenten. Bovendien kan het ook een veel duurzamer business model zijn, omdat het bedrijf gestimuleerd wordt producten te maken die lang meegaan en aantrekkelijk blijven in gebruik. Daarom starten we in Nederland een pilot met Fairphone Easy. Een service waarin we onze Fairphone 4 telefoons aanbieden voor een maandelijks bedrag. Zo hoeven mensen zich niet meteen lang vast te leggen.”, aldus Fairphone CEO Eva Gouwens

Fairphone Easy gebruikers worden ook beloond met lagere maandelijkse kosten als zij hun telefoon langer gebruiken en in goede staat houden. Door deze duurzame aanpak te introduceren, wil Fairphone de industrie laten zien dat een abonnementsmodel niet hoeft te leiden tot continue upgrades naar nieuwe smartphone modellen. “Wij zorgen ervoor dat de smartphone ‘blijft leven’ door hem op te knappen en aan een nieuwe gebruiker te geven, of door onderdelen te hergebruiken om een andere telefoon te repareren. Aan het einde van de levensduur van de telefoon zorgen wij ervoor dat hij op de juiste manier wordt gerecycled”, aldus Eva Gouwens.

Fairphone Easy is vanaf vandaag verkrijgbaar in Nederland via Fairphone.com.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Swappie onthult de voorkeuren van de Nederlandse consumenten tegenover refurbished smartphones

Nieuw kopen of refurbished?