One-size-fits-all is niet langer een optie voor retailers. Omnichannel biedt een oplossing voor deze veranderende marktomstandigheden.
Omnichannel wordt vaak verward met multichannel. Bij multichannel wordt klanten een aantal verschillende aankooptrajecten (in de winkel, online, per telefoon, etc.) aangeboden. Echter, elk kanaal staat los van het andere. Omnichannel daarentegen is pas geslaagd als de fysieke en digitale kanalen volledig op elkaar zijn afgestemd. Dit spreekt niet alleen Gen Z aan; tegenwoordig zien we dat alle consumenten rondkijken, vervolgens online op zoek gaan naar reviews en informatie en daarna onafhankelijke bevestiging zoeken alvorens tot een aankoop over te gaan.
Showroom vs webroom
Terwijl vroeger een showroom de enige verbinding was tussen een winkelier en zijn klanten, heeft het huidige koopgedrag geleid tot de opkomst van de ‘webroom’. De prospect kan online tot in detail productinformatie en prijzen bestuderen en vergelijken met die van de concurrentie voordat hij de volgende stap naar de aankoop zet. De informatie wordt volledig op de consument afgestemd en wordt ingebed in een naadloze ervaring zodra hij besluit de winkel te bezoeken. Om succesvol te zijn, moet de omnichannel-ervaring het onlinegedrag en de voorkeuren van individuele klanten koppelen aan de service die ze normaal gesproken in de winkel krijgen.
Panasonic helpt retailers de omnichannel klantervaring te leveren die de succesvolle bedrijven vandaag de dag onderscheidt. Nog voordat de klant in de winkel is gearriveerd, kunnen Panasonic-devices een geïntegreerde, naadloze reeks van interacties en touchpoints creëren, waarbij de fysieke retailwereld wordt gecombineerd met zijn digitale online tegenhanger. Panasonic’s robuuste Toughbook tablets en point-of-sale (POS) werkstations bieden multifunctionele prestaties die veel verder gaan dan standaard consumentenapparatuur. Hun vermogen om te presteren in de winkel, buiten of in een magazijn, maakt ze de perfecte tool voor het werk in allerlei retail-toepassingen.
Gen Z
Grofweg behelst Gen Z de wereldbevolking die na 1996 is geboren. In tegenstelling tot millennials delen zij een veel beter gedefinieerde collectieve mindset. Gen Z’ers willen – generaliserend – onmiddellijke voldoening, levering op dezelfde dag, mobiele zelfkassa’s, en altijd toegang tot informatie, producten en diensten. Ze willen dat interacties snel en efficiënt verlopen. Bovendien willen ze een echte dialoog met retailers en hun merken waarin de stem en mening van de klant altijd wordt gehoord. Gen Z heeft geen probleem om te werken met de nieuwe mogelijkheden die AI biedt en haar door neurale netwerken aangedreven conversaties. Ook het milieu, de sociale impact en ethische activiteiten zijn belangrijk voor Gen Z. Ze willen het “waarom” van een merk weten en maar liefst 55% van hen kiest voor merken die deze waarden delen.
Gedreven door wederzijdse overtuigingen, waarden en zorgen, zal Gen Z elke retailer met lange-termijn aspiraties dwingen om de manier waarop hij zakendoet en omgaat met de buitenwereld te veranderen. Op dit moment vertegenwoordigen Gen Z’ers 32% van de wereldbevolking, waardoor ze enorm invloedrijk zijn in de huidige consumptiegewoonten, en de echte vormgevers zijn van het koopgedrag in de komende jaren en decennia.
Voor meer informatie: https://business.panasonic.nl/mobile-solutions/producten-en-diensten
Reacties
Loading…