in

Augmented reality in de online casino branche: de laatste ontwikkelingen

De ontwikkelingen op het gebied van technologie gaan soms sneller dan het licht. Augmented Reality (AR) is daar een mooi voorbeeld van. Voor de mensen die daar nog nooit van hebben gehoord, even in het kort wat het is.

Er is sprake van Augmented Reality wanneer er een digitaal beeld over de werkelijkheid heen wordt geplakt. Een recent voorbeeld is in het voetbal de toevoeging: VAR (Video Assistent Referee), waarbij met een digitaal beeld wordt vastgesteld of iemand buitenspel staat of niet. Voor veel branches is augmented reality nog onbekend terrein, maar in de iGaming branche is het echt een hot topic blijkt informatie van online casino website CasinoScout dat veel onderzoek naar AR in iGaming heeft gedaan. In onderstaande blog lees je alles over de laatste trends en ontwikkelingen in de gaming branche.

De samenhang tussen AR en iGaming

Er is geen industrie op deze planeet waar de ontwikkelingen sneller gaan dan in de online casino branche. Ericsson, is een van de techgiganten op het gebied van communicatie en connectie, stimuleert de uitrol van 5G ontzettend. Dit bedrijf is altijd al voorloper geweest van nieuwe technologieën en dat is nu met Augmented Reality niet anders.

Dat AR en iGaming elkaar vinden is geen toeval. De ‘gamer’ begrijpt namelijk als geen ander hoe het is om uit de echte werkelijkheid te springen. Met een console of andere gadget in de hand ontstaat er voor de gamers een fictieve werkelijkheid.

De laatste trends op het gebied van AR

Nu duidelijk is wat AR is en wat de relatie is met online casino en een Pay ‘n Play casino in Nederland, is het tijd om te kijken wat de laatste ontwikkelingen zijn en op welke kansen bedrijven kunnen inspelen.

Feestdagen leuker maken met AR

Met Augmented reality wordt steeds meer mogelijk. Zo kun je bijvoorbeeld je kerstgroeten creëren via AR. Er zijn voorbeelden waarbij mensen via WebAR een digitale kerstboom konden planten. Bij iedere digitale planting werd er vervolgens ook in het echt een boom geplant. Daarnaast bedacht een ander bedrijf een kerstkaart met een 3D Santa die je naar je vrienden of geliefden kon sturen. Kortom, de feestdagen worden er nog leuker op met AR!

Het uitproberen van een nieuwe digitale haarkleur

Tegenwoordig kunnen steeds meer AR-toepassingen gebruik maken van machine vision, waardoor ze bepaalde afbeeldingen of zelfs delen van een mens herkennen. Zo zijn er sinds kort features, via bijvoorbeeld snapchat, die jouw gezicht of haren kunnen herkennen om vervolgens content in te laden waarbij je haren of gezicht verandert. Een mooi voorbeeld van een bedrijf die daar nu gebruik van maakt, is L’`Oreal. Dit bedrijf heeft een feature waarbij je digitaal een haarkleur kunt uitproberen als je een haarverf producten van Garnier online scant. Zo hoef je niet zelf te experimenteren met je haarkleur en kun je eerst kijken of het je staat. Zoiets was enkele jaren geleden nog niet mogelijk en kan op veel verschillende manieren worden ingezet. Daarbij zie je dat steeds grotere bedrijven kansen zien en inspelen op de nieuwe AR-trends.

Behalve deze trends in AR, blijven de ontwikkelingen zich de komende tijd in rap tempo opvolgen. Blijf daarom veel blogs en artikelen lezen om overal van op de hoogte te blijven.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

DigiTest: Wacom Cintiq 16 review

Samsung introduceert gratis streamingdienst Samsung TV Plus in Nederland