in

IFA: ‘s Werelds grootste vakbeurs voor consumenten- en thuiselektronica keert terug in 2022

Messe Berlin en gfu Consumer & Home Electronics GmbH kondigen gezamenlijk aan dat IFA 2021 in september niet zal plaatsvinden als een fysiek live-evenement zoals oorspronkelijk gepland.

De beslissing werd genomen na gedetailleerde gesprekken met volksgezondheidsdeskundigen en meerdere belanghebbenden. Uiteindelijk gingen verschillende belangrijke wereldwijde gezondheidsstatistieken niet zo snel in de goede richting als gehoopt – van de snelle opkomst van nieuwe COVID-19-varianten, bijvoorbeeld in Zuid-Azië, tot aanhoudende onzekerheden over de snelheid van de uitrol van vaccinatie. programma’s over de hele wereld. Dit zorgt op zijn beurt voor meer onzekerheid voor de bedrijven die toegewijd waren of geïnteresseerd waren om naar Berlijn te komen, maar ook voor de media en bezoekers – die allemaal ver vooruit moeten plannen met betrekking tot budgetten, investeringen en reizen – niet alleen voor IFA, maar voor iedereen. soortgelijke evenementen over de hele wereld. Een andere overweging is het feit dat Messe Berlin de strijd tegen COVID-19 blijft steunen door delen van de tentoonstellingsruimte om te bouwen tot een vaccinatiecentrum en een noodhospitaal; beide zullen nu waarschijnlijk langer nodig zijn dan aanvankelijk werd verwacht.

Innovatie heeft een platform nodig; het heeft de focus van wereldwijde aandacht nodig

“Innovatie heeft een platform nodig; het heeft de focus van wereldwijde aandacht nodig. Daarom wilden merken en fabrikanten in de technische industrie heel graag naar IFA Berlin 2021 komen. Helaas brachten de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de volksgezondheid te veel risico’s met zich mee in de planning van iedereen voor het evenement. “, aldus Kai Hillebrandt, voorzitter van de Raad van Commissarissen van gfu Consumer & Home Electronics GmbH. “Er zijn nu gewoon te veel onzekerheden. Daarom is het op dit moment voor niemand bijna onmogelijk geworden om hun deelname aan een beurs op verantwoorde wijze te plannen.”

“We hebben deze beslissing niet lichtvaardig genomen. IFA Berlin is misschien wel het belangrijkste evenement van het jaar voor zowel merken als retailers. IFA Berlin verbindt onze branche met vakbezoekers, media en echte consumenten als geen ander evenement. Echter, de gezondheid en veiligheid van iedereen moet absoluut voorop staan. De inspanningen om deze pandemie in te dammen – van de uitrol van vaccinatieprogramma’s tot de hervatting van internationale reizen – verliepen niet in het tempo waarop we hadden gehoopt. Gezien deze ontwikkelingen is deze moeilijke en teleurstellende beslissing was onvermijdelijk ”, aldus Martin Ecknig, de CEO van Messe Berlin.

De voorbereidingen voor Berlin Photo Week in ARENA Berlin en SHIFT Mobility gaan door zoals gepland.

De organisatoren van IFA werken nu samen met hun partners uit de industrie, handel en media om alles klaar te maken voor IFA 2022, dat zal worden gehouden als een grootschalig live-evenement op het Berlijnse beursterrein.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Het Songfestival 2021: welk land streamt het event het snelst?

T-Mobile en OPPO openen eerste Europese partnerstore in Rotterdam (video)