Deel een richt zich vooral op modezaken. Op zich voor de multimediawinkelier misschien minder interessant, maar de boodschap is ook hier: het gaat om de lifestyle. Niet alleen producten uitstallen, maar de winkel een lifestyle laten uitstralen die de winkelende klant aanspreekt.
Deel twee begint met accessoirewinkels, behandelt ook healthcare en bodyshops en gaat dan naar boeken en muziek. De eerste winkel hierin is Free Record Shop met zijn ‘Tomorrow Design’, een winkelinrichtingsconcept volledig aangepast aan de beleving van entertainment.
Het boek geeft een leuke kijk in winkels over de hele wereld en wie weet hoe inspirerend de ruime inrichting van een boekenwinkel werkt op kleinere zaakjes die nu nog propvol staan…
Titel: Powershop 2: New Retail Design
Redactie: Marlous van Rossum-Willems, Sarah Schultz
Uitgever: Frame/Gestalten
Uitgave: 640 pagina’s, full colour, hardcover, twee boeken in slipcase
Isbn: 978-3-89955-307-9
Prijs: 99 euro