Dit blijkt uit de nieuwste Sustainable Brand Index, een onderzoek onder ruim 12.000 Nederlanders.
KPN is trots op deze ‘groene’ erkenning en blijft zich inzetten voor een duurzame toekomst. De groene ambities worden door een groeiende groep consumenten gezien en gewaardeerd . We maken al jaren werk van een #BeterInternet, niet alleen sneller en stabieler, maar vooral ook veiliger, socialer en groener. Als groene provider zet KPN zich in voor duurzaamheid en het verminderen van de impact op het milieu.
Energiezuining
Het dataverkeer op onze netwerken groeit exponentieel, tegelijk is het energieverbruik de afgelopen jaren in absolute zin fors afgenomen. Dankzij investeringen in een duurzaam en efficiënt netwerk, zal het daadwerkelijke elektriciteitsverbruik van KPN richting 2030 met bijna de helft zijn gedaald. Sinds 2011 is alle energie die we gebruiken groen. Stroom die de komende jaren voornamelijk wordt opgewekt uit een nieuw windmolenpark voor de Nederlandse kust. Daarnaast streeft KPN naar net zero emissies in de waardeketen tegen het einde van 2040.
Circulair
Door onze voetafdruk te beperken, streven we actief naar een groenere toekomst door te focussen op circulariteit. Daarbij is het doel om het gebruik van grondstoffen te verminderen. Waar deze wel nodig zijn bijvoorbeeld bij nieuwe hardware, wordt gebruik gemaakt van gerecyclede materialen. Daarnaast stimuleren we ook hergebruik. Doel is om eind 2025 nagenoeg helemaal circulair te zijn.
Biodivers
Ook aan de biologische diversiteit probeert KPN een positieve bijdrage te leveren. Samen met Naturalis onderzoekt KPN hoe objecten in de samenleving ingezet kunnen worden om de biodiversiteit te verbeteren. Zo initieerde KPN eerder al fauna-sensors en worden kleine bouwwerken omgetoverd tot een groene oase. De eerste natuurinclusieve glasvezelcentrale in Leiden is daar een goed voorbeeld van. Komend jaar volgen nog eens tien locaties die bijdragen aan de lokale biodiversiteit, wateropslag en verkoeling van de stad.
Meer over onze inspanningen lees je ook op kpn.com/beterinternet
Sustainable Brand Index
De Sustainable Brand Index is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en consumentenmerken. In Nederland doet het jaarlijks onderzoek onder ruim 12.000 consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van 210 bekende merken in Nederland actief in 22 verschillende industriesegmenten.
Reacties
Loading…