in

Nederlandse mobiele providers weer beoordeeld

Via de toonaangevende P3 connect Mobile Benchmark wordt de gebruikerservaring met Nederlandse mobiele netwerken voor de vierde keer gemeten.

P3, het wereldwijd toonaangevende bureau voor mobiele benchmarking, en connect, het consumentenmagazine voor internationale telecommunicatietests, hebben vandaag bekendgemaakt dat ze de Nederlandse mobiele netwerken van KPN, Vodafone, T-Mobile NL en Tele2 opnieuw hebben getest. De resultaten zullen binnen enkele weken gepubliceerd worden in de P3 connect Mobile Benchmark 2018.

Het wordt interessant wie er dit jaar als beste uit de test komt. Ook staat in het rapport hoe elke provider zich het afgelopen jaar heeft ontwikkeld met betrekking tot de stijgende consumentenverwachtingen en het aanpakken van leemten met aanvullende investeringen. Zijn de Nederlandse providers erin geslaagd om hun uitstekende prestatie van het voorgaande jaar te herhalen en hebben ze hun positie op internationaal niveau gehandhaafd? In 2017 zijn de vier Nederlandse providers allemaal geëindigd in de top tien van de mondiale P3 benchmark (P3 Score).

“We hebben ons testschema uitgebreid met crowdsourced data om meer real-time feedback te krijgen over de prestaties en het bereik van onze analyses van de netwerken zowel qua tijd als geografisch te vergroten”

Groter bereik

Net als vorig jaar zijn er twee meetwagens door de grote en kleinere steden en over de aansluitende snelwegen gereden om de gegevens te verzamelen. Dit jaar hebben de teams daarnaast ook metingen verricht in voetgangerszones en in treinen en op drukbezochte plaatsen, zoals treinstations, luchthaventerminals, koffietentjes en musea. Ook is er gemeten in intercity’s.

Nieuw: crowdsourcing

“We hebben ons testschema uitgebreid met crowdsourced data om meer real-time feedback te krijgen over de prestaties en het bereik van onze analyses van de netwerken zowel qua tijd als geografisch te vergroten”, aldus Hakan Ekmen, CEO van P3 communications. Hij voegt toe: “Bij onze aanpak combineren we rijden, lopen en crowdsourcing, zodat de providers een volledig beeld krijgen van hun netwerk. We gebruiken onze analytische vaardigheden om de data zodanig te ontleden dat ze concrete aanknopingspunten en inzichten opleveren in het functioneren van de netwerken en de ervaringen van de gebruikers. Hiermee kunnen de providers hun diensten verbeteren en gefundeerdere besluiten nemen over hun investeringen.”

De unieke testmethode van P3 is uitgegroeid tot de norm bij uitstek voor de branche in ruim 70 landen wereldwijd. Alleen al in 2017 heeft P3 benchmarkonderzoeken voor mobiele netwerken uitgevoerd in Albanië, Australië, Oostenrijk, Bahrein, Kroatië, de Tsjechische Republiek, Denemarken, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kenia, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Nederland, Nieuw-Zeeland, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland, het VK en Qatar evenals talloze speciale benchmarks voor netwerkproviders en leveranciers van apparatuur.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

ARCHOS gaat samenwerking aan met de European Crypto Bank

Winkelier verliest vertrouwen in aangifte winkeldiefstal