in

Nieuwste innovaties online ontdekken en fysiek ervaren

De Nederlandse startup Productpine richt zich op het verbinden van innovatieve en jonge merken met een groter publiek. Dit gebeurt via een online platform wat ondersteund wordt door een fysieke winkel. Het online platform van Productpine gaat 26 oktober officieel live.

Op dit platform kunnen de nieuwste innovaties ontdekt en aangeschaft worden. Het gaat om producten van over de hele wereld die veelal nergens anders in Nederland te verkrijgen zijn en over het algemeen afkomstig zijn van kleinere merken/startups.

  • Nederlandse startup richt zich op het verbinden van innovatieve en jonge merken met een groter publiek.
  • Kleine ondernemers die innovatieve producten maken, kunnen die nu aanbieden op een ontdekkingsplatform voor tech-producten.

Denk hierbij aan de nieuwste innovaties variërend van smart-home, elektrische fietsen, audio-/tv-producten etc. Voorbeelden van producten zijn Light Phone, MATE Bike, ORII en Nuraphone.

Focus op kleinere tech-producten

Naast de aanwezigheid van bekende merken, richt Productpine zich met name op de kleinere tech-producenten. Deze hebben vaak moeite om ontdekt te worden tussen het enorme productassortiment van de huidige e-commerce platforms. Deze webshops zijn vaak ingericht om te voorzien in demand fulfilment voor de consument en hebben daardoor een enorm product assortiment, waardoor nieuwe en minder bekende producten minder snel opvallen.

Er worden op dit moment enorm veel gave en zeer innovatieve producten geïntroduceerd

Medeoprichter Dimitar Maslarov legt uit: “Er worden op dit moment enorm veel gave en zeer innovatieve producten geïntroduceerd. Jonge producenten hebben echter vaak moeite om ontdekt te worden, terwijl consumenten juist op zoek zijn naar nieuwe innovaties. Wij geven deze merken een podium om zich te promoten en hun verhaal te vertellen. Dit noemen wij demand generation.”

Omnichannel strategie

Wat het concept van Productpine nieuw maakt is dat het online platform gericht is op het ontdekken van nieuwe producten en ondersteund wordt door een fysieke experience store waar alle producten fysiek getest kunnen worden. Hierdoor krijgen bezoekers een beter beeld van de innovaties en of deze daadwerkelijk waarde toevoegen.

Platform lancering

Het online platform van Productpine gaat 26 oktober officieel live. Ook opent de Productpine Experience Store haar deuren op zaterdag 26 oktober om 10:00 uur. Gelegen in het hart van Amsterdam aan het Rokin 58.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Comments

comments

DigiGames oktober (part one)

VodafoneZiggo start landelijke uitrol supersnel Gigabit-internet