De IP40 is een SIP end-point die contactcenter desktops vereenvoudigt. Tevens kunnen de kosten tot wel 100 euro per medewerker worden verlaagd doordat de IP40 de behoefte elimineert aan desktelefoons met teveel functies en overtollige interfaces of aan dure pc upgrades om de IP softphones te laten draaien. Doordat de IP40 direct in het ethernetslot kan worden geplugd, hebben medewerkers niet langer eenIP desk phone of softphone nodig om te bellen en gebeld te worden. In tegenstelling tot een softphone, garandeert de IP40 audiokwaliteit met een spraakpad dat volledig onafhankelijk is van de pc. Hierdoor vindt het telefoongesprek – op het moment dat er een andere zware applicatie op de PC draait, bijvoorbeeld als een document van vele MB’s via e-mail binnenkomt – zonder onderbreking of vertraging doorgang. De IP40 creëert als het ware een vaste beschermde verbinding en de daarbij behorende bandbreedte zolang het gesprek duurt.
Het product is compatibel met de contactcenterapplicaties van de meeste grote fabrikanten en biedt duidelijke en heldere audiokwaliteit en betrouwbaarheid. De IP40 kan gebruikt worden in contactcenters, maar is ook geschikt voor het (thuis)kantoor, en ondersteunt het flexibele werken.
De nieuwe audioprocessor is compatibel met de professionele headsets van Plantronics en biedt een gebruikersvriendelijke plug-and-play-installatie. De buttons voor vaakgebruikte gesprekfuncties en de power over ethernet support zitten op het apparaat.