in

Sinterklaas pakt traditiegetrouw groot uit

Traditie staat dit jaar hoog in het vaandel, consumenten vieren zoals
vanouds massaal Sinterklaas. Uit onderzoek van Detailhandel Nederland
blijkt dat consumenten juist in het huidige economische klimaat
gezelligheid en familietradities nog belangrijker vinden. De consument
wil dan ook niet inleveren op de cadeaus. In een gemiddelde week zet de
detailhandel € 1,6 miljard om. In de week voor Sinterklaas wordt € 450
miljoen extra omzet verwacht.

oor Sinterklaas staan er dit jaar naast de vertrouwde Lego en Nintendo
Wii en DSi opvallende trends hoog op de verlanglijstjes: Hello
Kitty-artikelen, Bakugan-artikelen, waveboards en Tech Deck
Fingerskateboards. Sinterklaas koopt naast de traditionele
chocoladeletters, marsepein en pepernoten, ook steeds meer gezond
snoepgoed. Een andere opvallende trend is dat volwassenen weer meer
Sinterklaas vieren, vaak met kleine, grappige cadeautjes die ‘gewonnen’
kunnen worden door middel van spelletjes.

December is van oudsher een ‘gouden’ maand voor de detailhandel. Voor
winkeliers is goed ondernemen in de huidige retailmarkt een uitdaging.
De consument is nog kritischer en profiteert van het ‘best value for
best price’-principe waar de winkelier extra aandacht aan besteedt.

Om te zorgen dat de Sint zaterdagmiddag voor de pakjesavond niet
misgrijpt, zijn in de meeste gemeenten donderdag 3 en vrijdag 4 december
de winkels ’s avonds ook open.

Kabels, kabels, kabels…

Ronald Ravel benoemd tot Sales & Marketing Manager