in

Sony Europe viert Global Accessibility Awareness Day 2025

Sony Europe is trots om haar verschillende toegankelijkheidsfuncties in de schijnwerpers te zetten ter gelegenheid van de Global Accessibility Awareness Day, een dag die wereldwijd aandacht vraagt voor het belang van toegankelijkheid.

Op basis van Sony’s missie, “de wereld vullen met emotie, door de kracht van creativiteit en technologie,” streeft Sony ernaar een inclusieve toekomst te realiseren, waarin iedereen het moment kan delen, en bevordert toegankelijkheid. In lijn met dit doel heeft Sony inclusieve ontwerpprincipes geïntegreerd in haar product commercialisatieprocessen.

Klik hier om de website voor de Accessibility Awareness Day 2025 te bezoeken.

BRAVIA 8 II

BRAVIA-tv’s bieden een breed scala aan toegankelijkheidsfuncties in het ontwerp, die de gebruikerservaring verbeteren, ongeacht leeftijd, vaardigheid of omgeving. Dit omvat De Talkback-schermlezerfunctie voor de initiële instellingen, een menu-timeoutfunctie waarmee gebruikers menu’s langer op het scherm kunnen houden, evenals kleurinversie en grijswaardenmodi voor mensen met een verminderd zicht of visuele gevoeligheden. Daarnaast zijn de tactiele stipjes op de HDMI- en S-CENTER-aansluitingen van BRAVIA-tv’s gelijk aan die op de BRAVIA Theatre-producten, waardoor het eenvoudiger wordt om poorten te vinden en aan te sluiten voor een soepele installatie-ervaring.

BRAVIA Theatre U

BRAVIA Theatre U en de SRS-NB10 Wireless Neckband Speaker zijn perfect voor het verbeteren van toegankelijkheid, ook voor mensen met verminderd gehoor en beperkte behendigheid. Ze stellen je in staat om oproepen te ontvangen via de nekband speaker en bieden heldere, gemakkelijk te beluisteren audio vanaf elk Bluetooth-apparaat, zoals een smartphone, tablet of tv, zonder anderen te storen. Bovendien kunnen omgevingsgeluiden worden gehoord, zodat je verbonden blijft met je omgeving. BRAVIA Theatre U maakt het ook mogelijk om twee apparaten tegelijkertijd aan te sluiten, zodat twee personen van dezelfde gepersonaliseerde ervaring kunnen genieten.

LinkBuds Open

LinkBuds Open hebben een uniek open-ringontwerp waarmee gebruikers in contact blijven met de buitenwereld terwijl ze genieten van hun favoriete muziek. De Fitting Supporters hebben een zachte, holle ‘staart’ die minder druk op het oor uitoefent, terwijl het bevestigingspunt juist stevig en gehaakt is om te voorkomen dat de oordopjes per ongeluk losraken.

Als onderdeel van Sony’s inzet om de toegankelijkheid van producten en diensten te verbeteren, zijn de oordopjes en de oplaadcase voorzien van antislipmaterialen en -structuren. Hierbij is rekening gehouden met feedback van mensen die blind of slechtziend zijn. Daarnaast is bij audio-producten het “Guide for QR”-systeem geïntroduceerd, dat het eenvoudiger maakt om QR-codes op de verpakking te herkennen en zo snel toegang te krijgen tot informatie over het gebruik van het product.

 

Alpha 7 IV / GP-VPT2BT gripSony digital imaging producten beschikken over verschillende functies om de creatieve mogelijkheden van gebruikers met een visuele beperking te vergroten. Bepaalde camera’s, zoals de Alpha 7 IV, hebben een schermlezer die menu’s en video-weergaveschermen hardop voorleest om gebruikers te helpen bij het bedienen van de camera. Er zijn menu-zoomfuncties beschikbaar, samen met opties om een reeks eenvoudig te bedienen sneltoetsen in te stellen. Voor mensen die een groter scherm nodig hebben, wordt een HDMI-uitvoer ondersteund. Dankzij AI-autofocus kan de camera focussen op het geselecteerde onderwerp, zodat gebruikers zich kunnen concentreren op het vastleggen van een beeld. De GP-VPT2BT-opnamegrip met draadloze afstandsbediening maakt bediening met één hand mogelijk en is voorzien van een ingebouwd klein statief voor handsfree stabiliteit.

Sony is een samenwerking aangegaan met Be My Eyes om visuele ondersteuning te bieden aan klanten die blind of slechtziend zijn. We willen dat al onze klanten kunnen genieten van de producten en ervaringen die we aanbieden, en Be My Eyes helpt ons om gerichtere ondersteuning te bieden via videogesprekken met gebruikers van de app.Via de functie Specialised Help kunnen gebruikers direct in contact komen met een Sony-medewerker die graag helpt bij vragen over Sony-producten via de Be My Eyes-applicatie. Daarnaast heeft Sony als corporate AI-partner bijgedragen aan de ontwikkeling van Be My AI.Klanten kunnen de gratis Be My Eyes-app downloaden in de App Store of Google Play Store en Sony bellen voor gespecialiseerde ondersteuning.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Scoren met crypto: hoe maak je als particulier het meeste winst?

Sony introduceert de WH-1000XM6: de meest geavanceerde noise cancelling-koptelefoon tot nu toe