in

TP Vision en The Explorers filmen wonderen van de natuur als unieke content voor Philips Ambilight TV’s

Samenwerking TP Vision en The Explorers vraagt om aandacht voor natuurbehoud – TP Vision en UNESCO-partner The Explorers zijn deze maand naar Martinique afgereisd om de ongerepte natuur op camera vast te leggen.

De exclusieve beelden die op het eiland worden geschoten, worden in 4K beschikbaar gesteld via de The Explorers-app op Philips Ambilight TV’s. Met het project willen The Explorers en TP Vision aandacht vragen voor het natuurbehoud op het eiland en elders in de wereld.

The Explorers inventariseert het erfgoed van onze planeet met de nieuwste technologie. Met dit wereldwijde project – onder de slogan ‘know better to protect better’ – delen The Explorers de rijkdommen van de wereld en vergroten ze het bewustzijn over het behoud van het natuurlijke, culturele en menselijke erfgoed van de aarde.

Sinds 2021 is Martinique een door UNESCO erkend biosfeerreservaat. Het eiland is een van de 36 hotspots voor biodiversiteit wereldwijd. De reis naar Martinique is onderdeel van de samenwerking tussen TP Vision en The Explorers. Een team van video-, fotografen en een tekenaar bezochten de unieke bosrijke omgeving van Mont Pelée om de verschillende endemische, emblematische en zelfs ongewone planten en soorten vast te leggen.

Het eiland kent een unieke natuurlijke rijkdom met vele soorten dieren en hun zeldzame leefgebieden. De rijkdom van het eiland ligt in het hart van de lokale bevolking en hun tradities. Naast het in beeld brengen is het doel van het project om de lokale bevolking te laten vertellen over hun eiland, hun dieren in het wild en hun tradities. De beelden van de prachtige natuur die door The Explorers zijn vastgelegd, komen exclusief beschikbaar voor Philips Ambilight TV-eigenaren*.

Het maken van een positieve impact op het milieu begint met het creëren van bewustzijn

“Het doel van het wereldwijde project van The Explorers is educatief, bewustmaking en om de schoonheid van de wereld te laten zien, zonder haar wonden te verbergen. We willen de prachtige beelden van de natuur gebruiken om actie te ondernemen voor natuurbehoud. Cousteau zei ooit: je houdt van wat je bewondert, je beschermt wat je liefhebt. Dat leidt tot ons motto: know better to protect better. TP Vision helpt ons om onze beelden tot leven te brengen op Philips Ambilight TV’s en om zoveel mogelijk mensen met onze boodschap te bereiken,” zegt Valentin Pacaut van The Explorers.

Stefan van Sabben, Global CSR & Sustainability Manager TP Vision, voegt hieraan toe: “Het maken van een positieve impact op het milieu begint met het creëren van bewustzijn. Samenwerken met gelijkgestemde organisaties zoals The Explorers is een belangrijke stap in onze duurzaamheidsreis. Het is een samenwerking met een perfecte mix van technologie en duurzaamheid. Als onderdeel van de samenwerking ondersteunen we ook het herstel van de roodvleugelarapopulatie in Honduras, een van de prachtige lokale projecten van The Explorers’ Foundation. We moedigen mensen aan om lid te worden van de The Explorers community en we kijken ernaar uit om de komende jaren met behulp van kwalitatieve beelden samen te werken en meer bewustzijn voor natuurbehoud te creëren.”

Future Proof

TP Vision zet zich in om het bewustzijn voor dit project – het documenteren van het kostbare erfgoed van de aarde voor toekomstige generaties – te vergroten. De langdurige samenwerking met The Explorers is onderdeel van de strategische duurzaamheidspijler ‘Future Proof’ van TP Vision. Het project draagt specifiek bij aan SDG 13: Climate Action, door het bewustzijn voor de wonderen van de natuur te vergroten en mensen thuis te laten genieten van de rijkdommen van de planeet. Naast de samenwerking met The Explorers zet TP Vision zich ook in voor het verduurzamen van haar productieketen, producten en verpakkingsmaterialen als onderdeel van de pijler ‘Future Proof’.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0
Online review reviews digitailing

81 procent Nederlanders bang voor misleidende online reviews

Samsung lanceert Galaxy XCover6 Pro: veilig, robuust en gebouwd voor de onderneming van nu