in

Unbound XR tekent distributieovereenkomst met Varjo

Unbound XR gaat per direct de producten van Varjo distribueren in de regio Nederland en België. Varjo is marktleider in hoogwaardige XR / VR-hardware en -software.

Het bedrijf heeft december jongstleden de lancering aangekondigd van zijn volgende generatie XR / VR-headsets met een resolutie die gelijk is aan die van het menselijk oog: de Varjo XR-3 en VR-3. De VR/AR hardware productlijn van Varjo legt zich toe op het leveren van onovertroffen visuele getrouwheid in branches waar absolute precisie nodig is, zoals bijvoorbeeld in training en simulatie, ontwerp, engineering, medisch en onderzoek.

Toevoeging productcatalogus

Remco de Jong, Managing Director van Unbound XR, stelt dat Varjo een veelbelovende aanvulling is binnen het portfolio van Unbound XR. “Het is een logische stap om de hardware van Varjo toe te voegen aan onze productcatalogus. Wij zien grote mogelijkheden voor VR en AR-brillen met een resolutie gelijk aan het menselijk oog. Er ontstaan steeds meer kansen voor bedrijven en organisaties die willen werken met Extended Reality (XR) en waarbij absolute precisie in de beeldervaring een vereiste is.”

Resolutie van menselijk oog

“Terwijl de vraag naar gebruiksscenario’s voor Virtual en Mixed Reality blijft stijgen, vooral omdat een groot deel van de wereld op afstand blijft werken, levert het nieuwste aanbod van Varjo geavanceerde tools die nodig zijn om XR / VR-acceptatie binnen elke branche in gang te zetten. Met de resolutie van het menselijk oog (> 70 ppd), een gezichtsveld van 115°, geïntegreerde oog en hand tracking, dieptezicht, inside-out tracking en meer, kunnen professionele gebruikers op het hoogste niveau presteren in een volledig meeslepende omgeving.”

De meest recent gelanceerde versies van de Varjo producten zijn op afspraak te zien en te proberen in de showroom van Unbound XR in Nijmegen.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Sonos Roam, de ultradraagbare smart speaker waarmee je de Sonos-beleving overal met je meeneemt

Gen Z dwingt retailers richting Omnichannel