Makkelijk, veilig en vertrouwd. De service wordt verspreid over heel Nederland aangeboden samen met vervoerders Electronic Logistics en Vonk, meer dan 70 (online) winkels van de ketens EP, Electro World, Euronics, Expert en Hubo en door een aantal zelfstandige (online) winkels. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste).
Met deze service maakt Wecycle het verantwoord inleveren van afgedankte kleine elektrische apparaten nog makkelijker. “Dat is heel belangrijk,” zegt Jan Vlak, directeur Wecycle, “want jaarlijks verdwijnt veel klein e-waste in de vuilnisbak en gaat zo verloren voor recycling. Door deze nieuwe service kan de consument de kleine apparaten zonder moeite inleveren voor recycling, eenvoudig vanuit thuis. Daarmee behouden we grondstoffen en sparen we het milieu”. De bedrijven die de service uitvoeren, voeren het label Wecycle Premium Pick-up Partner. De partner ontvangt de normale kostenvergoeding voor de ingeleverde apparaten.
“want jaarlijks verdwijnt veel klein e-waste in de vuilnisbak en gaat zo verloren voor recycling.”
Voordelen voor consument
De samenwerking met de Wecycle Premium Pick-up Partners heeft verschillende voordelen. Zo hebben consumenten bij de bezorging en installatie van een groot apparaat, even rustig de tijd om kleine apparaten bij elkaar te zoeken. De bezorgers zijn gewend om te gaan met elektrische apparaten en mogen deze ook vervoeren. De apparaten worden gegarandeerd gerecycled en komen niet in de illegale handel terecht.
Kansen voor retailer
De nieuwe service biedt Wecycle Premium Pick-up Partners veel kansen, zo blijkt uit onderzoek door bureau Motivaction. Zo staat 82 procent van de mensen (zeer) positief tegenover de nieuwe service en 74 procent zou er ook waarschijnlijk tot zeker gebruik van maken. Van de mensen die zeggen mogelijk gebruik te maken van de service, geeft 86 procent aan dit te doen als zij hierover vooraf worden geïnformeerd of tijdens de bezorging van een groot apparaat hieraan worden herinnerd (80 procent). Voor 34 procent van de mensen zal de aanwezigheid van de nieuwe service meespelen bij hun winkelkeuze. Bij een gelijke prijs van het product loopt dit zelfs op tot 47 procent.
Over het onderzoek
Motivation ondervroeg 1.026 mensen uit hun StemPunt-panel: een representatieve steekproef van mensen tussen 18 en 75 jaar.
Reacties
Loading…