in

Recordaantal deelnemers vijfde editie Schoonste Winkelgebied Verkiezing van NederlandSchoon

Aantal deelnemende gemeenten en winkelgebieden dit jaar hoger dan ooit – Stichting Nederland Schoon heeft vandaag het startsein gegeven voor de vijfde editie van de Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2017.

Aan deze editie neemt een recordaantal van maar liefst 89 gemeenten en 616 winkelgebieden deel.

Een forse stijging ten opzichte van vorig jaar waarbij er 63 gemeenten en 561 winkelgebieden kans maakte op de felbegeerde titel. NederlandSchoon trekt de komende maanden door het land voor een uitgebreid onderzoek, waarbij het winkelend publiek wordt ondervraagd hoe schoon zij hun winkelgebied vinden. Daarnaast meten observatieteams de schoonheidsgraad van elk gebied. In 2016 won De Limburglaan in Eindhoven de Schoonste Winkelgebied Verkiezing en werd de gemeente Haarlemmermeer door NederlandSchoon bekroond tot de winnaar in de categorie ‘grote gemeenten’ van deze verkiezing. De gemeente Kampen werd tot winnaar bekroond in de categorie ‘middelgrote gemeenten’. Voor meer informatie: www.nederlandschoon.nl

Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2017
Vandaag is het startsein gegeven voor de Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2017. NederlandSchoon hoopt met de verkiezing gemeenten, ondernemers en beheerders te betrekken bij het beheer van hun winkelgebied en de openbare ruimte. Uit de onderzoeksresultaten van afgelopen jaren is gebleken dat een zwerfafvalvrij straatbeeld invloed heeft op de beleving van het winkelende publiek. Het winkelen wordt dan namelijk als prettiger ervaren.

Zo stimuleren we dit jaar nóg meer de inzet en betrokkenheid, wat de schoonbeleving en dus eigenlijk ook de schoonheid van de winkelgebieden ten goede komt!

Helene van Zutphen, directeur NederlandSchoon: “Ook dit jaar zien wij een aanzienlijke stijging in het aantal deelnemende gemeenten en winkelgebieden. De bewustwording van het effect van schoon neemt toe en dat is fijn om te zien. Wij proberen met de verkiezing het belang van een schoon straatbeeld hoog op de agenda te houden bij gemeenten, ondernemers en beheerders. En dit jaar presenteren we voor het eerst de onderzoeksresultaten in een interactief online dashboard waarmee iedereen de resultaten op een makkelijke en leuke manier kan bekijken. Ook kunnen deelnemende winkelgebieden promotiematerialen bij NederlandSchoon bestellen om hun winkelstraten extra schoon te houden. Zo stimuleren we dit jaar nóg meer de inzet en betrokkenheid, wat de schoonbeleving en dus eigenlijk ook de schoonheid van de winkelgebieden ten goede komt!”.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Gebrek aan skills houdt Nederlandse bedrijven tegen om Augmented, Virtual en Mixed Reality in te zetten

Onderzoek Trend Micro: Nederlandse organisaties gaan minder op menselijk oordeel af bij de beoordeling van cyberdreigingen