in

Consument verwacht van moderne (online) winkel inleverservice kleine apparaten

Wecycle promoot Premium Pick-up service tijdens Webwinkel Vakdagen – Tot 75 procent van de mensen vindt dat elektronicaketens de Wecycle Premium Pick-up service moeten aanbieden.

Klanten willen bij de bezorging en installatie van een nieuw groot elektrisch apparaat niet alleen het oude grote exemplaar mee teruggeven voor recycling, maar ook kleine apparaten. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste).De consument verwacht van een moderne (online) winkel dat deze ook kleine apparaten retour neemt bij de bezorging van een groot elektrisch apparaat. Klik op de foto voor een korte video (1’52”).

“De consument verwacht dat hij via zijn winkel makkelijk afgedankte kleine apparaten kan inleveren of dit nu een fysieke of online winkel is”, zegt Jan Vlak, algemeen directeur van Wecycle.

Onderzoek door Motivaction toont aan dat 51 tot 75 procent van de mensen vindt van verschillende landelijke elektronicaketens dat zij de Wecycle Premium Pick-up service zouden moeten aanbieden. De belangrijkste redenen daarvoor zijn: ‘goed voor het milieu’, ‘hoort bij deze tijd’, ‘bijdrage aan de circulaire economie’, ‘hoort bij een kwaliteitswinkel’ en ‘hoort bij een moderne winkel’.

“De consument verwacht dat hij via zijn winkel makkelijk afgedankte kleine apparaten kan inleveren of dit nu een fysieke of online winkel is”, zegt Jan Vlak, algemeen directeur van Wecycle. “Wij maken dit mogelijk met onze Premium Pick-up service. We zijn hiermee pas een jaar geleden gestart en nu al doen 150 winkels en vervoerders mee. We denken dat er nog veel meer zich bij ons aansluiten.” De Wecycle Premium Pick-up service wordt uitgevoerd door 150 (online) winkels en vervoerders, waaronder alle BCC-vestigingen, vestigingen van ketens als Electroworld, EP, Euronics en Expert en leasebedrijf Elbuco. De RND, Techniek Nederland (voorheen Uneto-Vni) en Thuiswinkel.org ondersteunen de service.

Voordelen retailer en consument

De Wecycle Premium Pick-up service heeft veel voordelen. Zo heeft de consument bij de bezorging en installatie van een groot apparaat even de tijd om kleine apparaten bij elkaar te zoeken. De bezorgers zijn gewend om veilig om te gaan met elektrische apparaten en mogen deze ook vervoeren. De inzamelpartner ontvangt de normale kostenvergoeding voor de ingeleverde apparaten.

Presentatie op Webwinkel Vakdagen

Tijdens de Webwinkel Vakdagen, op 23 en 24 januari in de Jaarbeurs Utrecht, informeert Wecycle op stand 145 de bezoekers over de Premium Pick-up service. Operationeel directeur Mark Tilstra geeft op 24 januari om 15.00 uur in zaal 11 een presentatie samen met Rob Wierenga, hoofd consumentenelektronica van Techniek Nederland.

Over het onderzoek

Het onderzoek is oktober/november 2018 uitgevoerd door Motivaction onder een representatieve steekproef uit het StemPunt-panel van 1.029 Nederlanders tussen 18 en 75 jaar. De resultaten zijn representatief op basis van opleiding, leeftijd, geslacht, regio en waardenoriёntatie.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

DSD Europe voegt Dropbox Business toe aan cloud services in platform

Sony introduceert de α6400 met real-time tracking en ’s werelds snelste autofocus