Van de mensen die van plan zijn om online een tweedehands cadeau te kopen, zoekt de meerderheid (57%) een cadeau voor thuis, zoals interieurdecoratie. Daarnaast staan ook modeartikelen, zoals schoenen en accessoires, hoog op het boodschappenlijstje. Op de derde plaats van populaire tweedehands cadeaus staan vrijetijdsproducten zoals spelletjes.
Marktplaats en Vinted zijn dé plekken om een leuk, gebruikt kerstcadeau te vinden. Daarnaast shopt ruim twee derde ook op websites als Bol.com en Amazon om te kijken of ze iets voor hun naasten kunnen vinden. Ruim 20% koopt online een kerstcadeau rechtstreeks van een andere consument.
Maar liefst 25% van de shoppers kiest ervoor om hun aankoop bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Zoals recent onderzoek van Mondial Relay heeft aangetoond, kiezen steeds meer mensen voor deze bezorgoptie omdat het hen de vrijheid geeft om te kiezen waar en wanneer ze een pakket ophalen. Ook beschouwt ongeveer 43% een afhaalpunt als de meest milieuvriendelijke bezorgmethode.
We zijn blij om te zien dat mensen ook bewuster zijn bij het geven van kerstcadeaus aan dierbaren
Slechts een kwart van de mensen kreeg de afgelopen twee jaar zelf een tweedehands kerstcadeau van de Kerstman. In de meeste gevallen (40%) kregen ze een cadeau voor thuis, maar ook sieraden waren populair: 30% zei een vintage of tweedehands sieraad te hebben gekregen.
‘We zijn blij om te zien dat mensen ook bewuster zijn bij het geven van kerstcadeaus aan dierbaren. Met onze internationale pakketdienst voor consumenten wil Mondial Relay een bijdrage leveren door consumenten een milieuvriendelijk alternatief te bieden voor het ontvangen en verzenden van aankopen via afhaalpunten’, zegt René Klis, General Manager bij Mondial Relay Nederland.
Over Mondial Relay
Mondial Relay, als onderdeel van een InPost S.A. Group (AEX: INPST), is een toonaangevende aanbieder van out-of-home pakketbezorging met vestigingen in Frankrijk, de Benelux en Iberia. Mondial Relay heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 17.000 pick-up en drop-off points (PUDO’s) en 30 regionale logistieke depots, waarmee meer dan 100.000 e-commerce bedrijven worden bediend. In Nederland zijn we de toonaangevende onafhankelijke PUDO-operator met meer dan 950 Point Relais® (geregistreerd handelsmerk van Mondial Relay) en zijn we gericht op het continu verbeteren van de consumentenervaring en het promoten van duurzamere vormen van lde zogeheten ‘last mile delivery’. In de twaalf maanden tot 28 februari 2021 heeft Mondial Relay ongeveer 140 miljoen pakketten verwerkt en meer dan 400 miljoen euro aan inkomsten gegenereerd.
In juli 2021 heeft InPost de overname van Mondial Relay succesvol afgerond om Europa’s toonaangevende out-of-home geautomatiseerde oplossing voor e-commerce te creëren.
Reacties
Loading…